Новини / Логістика / Рослинництво     15 вересня 2022 13:10

На кордоні у чергах стоять грузи збіжжя, що вантажилися ще у квітні – GrainTrade


Ситуація на кордонах України нагадує апокаліпсис: через часткове відновлення роботи морських портів, які не справляються з обсягами вантажів, на кордоні України у напрямку до Європейського Союзу утворилися довжелезні багатокілометрові черги з вагонів та вантажівок.

Наразі сусідні країни не можуть прийняти значних обсягів українського агровантажу, яке раніше уходило за кордон морем, тому що в них нема достатньої кількості вагонів під євроколію, локомотивів та бригад, повідомляє Електронна зернова біржа України.

Станом на 31 серпня на залізниці у черзі стоїть 541 вагон зі збіжжям; більшу частину вантажили ще у квітні. Втім, це не така тяжка ситуація, яка була у червні (11713 вагонів) та липні (9994 вагони). Також у черзі застрягли 855 вагонів олії та 796 вагонів шроту.

У серпні прикордонні переходи пропустили менше зернових – 805 тис. тонн проти 905 тис. тонн у липні. Спостерігається катастрофічна нестача візків.

В УЗ, коментуючи ситуацію, звинувачують іноземних перевізників, які підтвердили перевезення, але не змогли прийняти вантажі. Тому тепер при плануванні враховують, як перевізник поглинає вагони, завдяки чому черга зменшилася до 20000 вагонів у порівнянні з 43000 у травні.

Автомобільні переходи теж не можуть похвалитися успіхами. Так, на КПП Ягодин утворилася 50-км черга з вантажівок, це рекорд; на інших КПП черга бува, сягає 20 км. Причина – дуже повільна робота польських фітосанітарних та ветконтрольних служб. Офіційного вирішення цієї проблеми ще нема.

Нагадаємо, попри угоду щодо деблокади українських портів, експорт українського зерна продовжують здійснювати вантажівки. На кордоні через це утворилися величезні черги. Через затори на західному кордоні України, українські фермери додатково витрачають €80−90 на транспортування 1 тонни зерна.

Наразі кількість вантажних автомобілів на українсько-польському кордоні постійно зростає через низьку пропускну здатність митниці з польської сторони.

АНТОН КОРЖ

Сподобався цей матеріал?
Підтримайте його автора!

Читайте також