У межах проєкту передбачається спочатку відремонтувати ділянку залізниці на півночі Молдови від Велчинця до Унгена, а потім на півдні — від Кишинева до Каїнар.
Про це йдеться у повідомленні Європейського банку реконструкції та розвитку.
Так, загальна вартість проєкту складе €71 млн, із яких €23 млн — кредит ЄБРР, а ще €20 млн — грант ЄС.
Стеж за новинами у зручному форматі: Підписуйся на наш Twitter
“Проєкт сприятиме транспортуванню товарів альтернативними маршрутами з України через Молдову до ЄС. Це має забезпечити продовольчу безпеку та покращити доступ для українських товарів до найбільшого діючого порту на Чорному морі Констанца, а також до портів Румунії, Молдови та України — Галац, Рені, Ізмаїл та Джурджулешти, із сукупними робочими потужностями, які здатні поглинути значну частину експортних потреб України”, — пояснили у ЄБРР.
Нагадаємо, наприкінці березня розпочав роботу додатковий прикордонний перехід між Україною та Молдовою – Березине–Басарабяска (Серпневе-1-Басарабяска). З 25 березня 2023 року є можливість транспортувати експортні/транзитні вантажі в напрямку портів Рені, Галац, Джурджулешт за значно коротшим маршрутом. Так, зазначений перехід є альтернативою транзитним маршрутам через прикордонні переходи з Сокиряни–Окниця та Могилів-Подільский – Велчинець.
24 березня уряд України ухвалив низку рішень у сфері логістики та розбудови оборонної інфраструктури України, зокрема, рішення щодо організації прямого залізничного вантажного сполучення з портом Рені через територію Молдови.
Система єЧерга запрацювала у пунктах пропуску з Польщею, Словаччиною, Угорщиною, Румунією та Молдовою.
Валерія Пепеля
Підписуйся на наш Telegram. Стеж за новинами у зручному форматі!