Новини / Логістика     30 травня 2020 14:30

Маршрутні відправлення вантажів порушують конкурентне законодавство

АМКУ рекомендував Укрзалізниці скасувати практику маршрутних поїздів, оскільки це створює нерівні умови для учасників ринку

Маршрутні відправлення вантажів порушують конкурентне законодавство, оскільки створюють нерівні конкурентні умови для вантажовласників. Про це йдеться у рекомендації Антимонопольного комітету України.

Розгляд питання було порушено після звернення до АМКУ об’єднання підприємств «Укрметалургпром» зі скаргою на запровадження АТ «Укрзалізниця» перевезень вантажів на особливих умовах – за розкладом руху маршрутних поїздів, які мають переваги у швидкості перевезень та термінах доставки вантажів.

Однак, висновки Комітету мають безпосереднє відношення і для аграрного ринку – адже запровадження практики маршрутних відправлень і маршрутних елеваторів значно ускладнило відвантаження зерна у напрямку портів багатьом сільськогосподарським підприємствам.

Ще кілька років тому в УЗ вирішили гарантовано вивозити зерно тільки з тих елеваторів, які, по-перше, перебували в безпосередній близькості від магістральних маршрутів залізниці. Крім того, потужностей цих магістральних елеваторів має вистачати на самостійне формування цілого вантажного потягу (54 вагони) протягом 1-2 діб (і це по-друге).

Читайте: Укрзалізниця втратила 500 тисяч тон зернових вантажів 

Наразі, за висновками Валерія Ткачова, якого було нещодавно призначено на посаду заступника директора департаменту комерційної роботи УЗ, 70% лінійних елеваторів було або позбавлено доступу до залізничної інфраструктури, або вони були вимушені додатково сплачувати за подачу вагонів (хоча ця ситуація мала і позитивний ефект – елеваторна галузь отримала стимул для модернізації застарілої інфраструктури).

Отже, АМКУ прийшов до висновку, що дії АТ «Укрзалізниця» можуть містити ознаки порушення у вигляді зловживання монопольним становищем на ринку перевезення вантажів залізничним транспортом, які були б неможливими за умов існування значної конкуренції на ринку.

З метою здійснення заходів, спрямованих на запобігання порушенням законодавства про захист економічної конкуренції, Комітет  надав АТ «Укрзалізниця» обов’язкові для розгляду рекомендації:

Не вчиняти дій, що полягають у створенні нерівних умов надання послуг з перевезення вантажів залізничним транспортом під час запровадження перевезень вантажів на особливих умовах – за розкладом руху маршрутних поїздів, які можуть призвести до ущемлення інтересів інших суб’єктів господарювання.

Вжити заходів, спрямованих на забезпечення рівних умов надання послуг з перевезення вантажів залізничним транспортом та дотримання балансу інтересів учасників ринку перевезення вантажів залізничним транспортом.

Нагадаємо, раніше Landlord повідомляв про те, що в Україні буде відновлене міністерство аграрної політики.

Новини за темою:  Данський фонд IFU інвестуватиме в агросектор України: у фокусі – переробка, зрошення та біоенергетика
Сподобався цей матеріал?
Підтримайте його автора!

Читайте також