Новини / Логістика     21 квітня 2024 10:58

Привабливість Дунайських портів поступово падає


Транспортування агропродукції через Дунай стало ключовим для України, коли робота портів в Одесі була паралізована. Нині ж цей маршрут втрачає свою привабливість.

Михайло Різак, директор із взаємодії з владними органами ТОВ СП «НІБУЛОН», розповів про це під час зустрічі з Мікаелем Ру, послом Франції з питань східного партнерства та Чорного моря, за інформацією, опублікованою на сторінці компанії у Facebook.

За його словами, хоча експортний шлях через Дунай має значний потенціал та є практичним, наразі він не використовується повною мірою через вищі витрати на логістику порівняно з портами в Одесі, що обходяться на 6-8 доларів США за тонну дешевше.

Михайло Різак зазначив, що вартість перевезень через Бессарабію вища порівняно з маршрутами через глибоководні порти через додаткові 250 км автодороги і 200 км залізничних колій, що збільшує витрати на логістику.

Він бачить рішення у вирівнюванні цих витрат, наприклад, за допомогою спеціальних тарифів від «Укрзалізниці» на доставку агропродукції до портів на Дунаї.

Михайло Різак також висловив думку, що прийняття Україною європейських практик з компенсації або скасування акцизу на пальне для каботажних перевезень могло б зберегти дороги від перевантаження вантажівками і зробило б річки Південний Буг і Дніпро придатними для судноплавства.

Він також згадав, що повернення флоту компанії з портів Миколаєва могло б знизити вартість фрахту на Дунаї до довоєнного рівня, що призведе до здешевлення логістики приблизно на 10 доларів за тонну.

Раніше зменшилася кількість вагонів із зерном, що направлялися до портів Великої Одеси та Ізмаїла, на 290 одиниць, як повідомив Валерій Ткачов, заступник директора департаменту комерційної роботи АТ “Укрзалізниця”, за даними Rail.insider.

Функціонування морського транспортного маршруту дозволило Україні в січні експортувати 12 мільйонів тонн зернових, що відповідає обсягам до війни.

Новини за темою:  Експорт агропродукції автотранспортом впав на 10%: головні причини та ставки на перевезення

Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури України повідомило, що обсяги експорту через Український коридор майже дорівнюють обсягам експорту через порти “Південний”, “Одеса” та “Чорноморськ” під час воєнних подій. У грудні відправлено морем 6,8 мільйона тонн товарів, а в січні – 6,7 мільйона тонн. Навіть у лютому, найкоротшому місяці року, очікується збереження показників експорту на рівні попередніх місяців.

Раніше з портів Великої Одеси вийшла рекордна кількість суден. Український морський коридор встановив рекорди 17 та 18 лютого, коли з портів Великої Одеси відправилося по 16 суден.

Україна та Болгарія домовилися щодо деталей впровадження системи ліцензування експорту української агропродукції. Йдеться про насіння соняшнику, ріпаку, кукурудзи та пшениці.

Протягом минулого місяця Укрзалізниця встановила новий рекорд, перевізши 14 мільйонів тонн вантажів – найвищий показник з початку повномасштабної війни. 

Під час другого міжнародного саміту “Зерно з України” (Grain From Ukraine) зібрали понад 136 мільйонів доларів для цієї гуманітарної ініціативи.

21 березня Кабінет міністрів затвердив постанову про продовження та необхідне фінансування ініціативи Grain from Ukraine. Буде закуплено додатково 125 тисяч тонн пшениці або кукурудзи, яка потім буде доставлена як гуманітарний вантаж у країни Африки.

Маргарита Юзяк

Сподобався цей матеріал?
Підтримайте його автора!

Читайте також