Новини / Логістика     06 липня 2024 16:24

Перевезення українського зерна баржами подорожчає


Cтавки фрахту на перевезення зерна з України в більшості випадків залишаються стабільними, однак власникам «костерів» і барж все ж вдалося їх дещо підняти через пожвавлення торгової активності на ринку.

Про це повідомляє Українська зернова асоціація з посиланням на дані Atria Brokers.

Таким чином, ставки в сегменті «панамаксів» залишаються на рівні минулого тижня. Фрахт для транспортування партії кукурудзи або пшениці з глибоководних портів Одеси до південного Китаю залишається на рівні 52-54 $/т; ті ж самі ставки спостерігаються в напрямку Бангладеш. Фрахт судна «панамакс» з пшеницею або кукурудзою до південного В’єтнаму тримається на рівні 50-52 $/т.

У сегменті «хендісайзів» фрахт судна із кукурудзою з глибоководних портів Одеси до східного Середземномор’я закріплено на рівні 21-22 $/т. Ставки фрахту для транспортування тієї ж партії вантажу до Іспанії та східного узбережжя Італії становлять 24-25 $/т і 23-24 $/т відповідно. Фрахт «хендісайзів» до Тунісу тримається на рівні 24-25 $/т.

Що стосується «костерів», то фрахт судна з дедвейтом 5-6 тис. т із кукурудзою з українських портів Дунаю до Мармари та східного узбережжя Греції зріс на 1-2 $/т, до 17-18 $/т і 20-22 $/т відповідно. Для напрямківх східного Середземномор’я відповідні ставки становлять 21-22 $/т. Фрахт цих суден до ізраїльських портів зріс на 2 $/т, до 28-29 $/т. Тим часом, ставки залишаються незмінними щодо напрямків східного узбережжя Італії та Іспанії — на рівні 26-27 $/т і 28-29 $/т відповідно.

Фрахтові ставки для барж продовжують зростати: для перевезення кукурудзи з Рені/Ізмаїл до Констанци вони зросли на 1 €/т, до 12 €/т. Ставки фрахту для партії насіння соняшнику з Рені/Ізмаїл до Русе/Сілістри зросли на 1 €/т, до 19 €/т.

Новини за темою:  «єІнспектор» запрацював: як в Україні змінюються перевірки комерційного транспорту

Нагадаємо, ПрАТ “Українське Дунайське пароплавство” розробило нову послугу комплексного перевезення, що охоплює європейські річкові порти, представивши одну тарифну ставку для цього.

Практично 80% товарів експортується через Чорне море, тоді як до 10% – через Дунай. бізнес активно переносить свої логістичні маршрути в Чорне море, оскільки тут є висока довіра до безпеки, забезпеченої Збройними силами України. Тим часом потужність транспортування через Дунай трохи зменшилась.

Україна планує прокласти додатковий маршрут через Дунай, щоб обійти польську блокаду та збільшити експорт зерна до довоєнного рівня. Пропонований новий маршрут, деталі якого поки що невідомі, проходитиме від українського порту Ізмаїл до румунської Констанци та дунайських портів Німеччини.

ПрАТ “Українське Дунайське Пароплавство” (УДП) готується до запуску баржевих контейнерних караванів на Середній та Верхній Дунай як альтернативи перевізникам, які стикнулися з блокуванням руху на кордоні з Польщею.

ДП пропонує доставку контейнерів до дунайських портів Болгарії, Сербії, Угорщини, Словаччини, Австрії, Німеччини та до румунського порту Констанца.

Крім перевезення, компанія також забезпечує зберігання та перевалку в українських портах, організацію перевалки в портах вивантаження.

Держкомпанія вже почала консультації з перевізниками щодо залучення необхідної кількості контейнерів, необхідних для формування перших караванів.

Наразі в експлуатації компанії перебуває 25 одиниць самохідного флоту (20 в резерві) та понад 200 барж.

Українське Дунайське пароплавство (УДП) оголосило про початок реформування своєї корпоративної структури, як рекомендовано міжнародними партнерами.

У 2023 році Публічне акціонерне товариство “Українське Дунайське пароплавство” отримало дохід у розмірі 1,1 мільярда гривень.

ПрАТ “Українське Дунайське Пароплавство” модернізувало перевалку та готує проєкт ще одного логістичного комплексу. Власна перевалка зернових працює з минулого року, нещодавно комплекс було модернізовано.

Новини за темою:  Логістичний гігант MSC вийшов на український ринок: Medlog придбала частки у N’UNIT і терміналі «Мостиська»

Валерія Пепеля

Сподобався цей матеріал?
Підтримайте його автора!

Читайте також