Новини / Кейси     16 жовтня 2019 12:27

Сомалійські підлітки варять в Одесі соус: історія сімейного бізнесу

Молоді сомалійці – 16-річна Муніра і 15-річний Ібрагім, які нині живуть в Одесі, варять соус за маминим рецептом під брендом Lul і займаються його просуванням. Їх нова бізнес-ідея – виготовлення органічної горіхової і шоколадної пасти. Проте будувати свою справу в Україні непросто.

Про це повідомляє НВ.

Сомалійська сім’я, яка змушена була залишити свою країну і шукати прихистку деінде у світі, оселилася в Одесі й вирішила започаткувати тут агробізнес. Родина біженців заснувала невелике виробництво сомалійських соусів і тепер просуває їх у торгові мережі та заклади харчування. Зокрема вже налагодили співпрацю з одеськими ресторанами Zodiac і ведуть переговори з їхніми конкурентами.

Читайте: 16 жовтня – Всесвітній день продовольства: рецепт здорового життя від ФАО

Ідея заснування бізнесу належить матері Муніри й Ібрагіма – 34-річній Лул Ібрагім Мохаммед. Батько не вірив в успіх підприємництва в Україні. Проте Лул вважала, що той, хто хоче, – досягає, якщо діяти всією родиною.

«Подумала: що я вмію робити найкраще? Я вмію готувати сомалійські соуси. І я люблю це робити. Це був мій шанс. Так до мене прийшла ідея для сімейного бізнесу, і ми почали діяти», – розповідає Лул.

Попри бюрократичні перепони, родині вдалося отримати дозволи, зареєструвати компанію – ТОВ. На оформлення документів знадобилося 2 роки. Гроші для старту родині Муніри й Ібрагіма давала бабуся, яка жила в Лондоні.

Далі родина сомалійців виграла грант ООН на суму 120 тис. грн, за які придбала устаткування для розливу соусу.

Сомалійські підлітки варять в Одесі соус: історія сімейного бізнесу

Тернистий шлях просування продукції

Виготовити якісну й унікальну продукцію виявилося для родини значно легше, ніж просувати її. Сомалійці запропонували кілька видів соусу мережі Метро. Там їх попередили, що для співпраці потрібен великий обсяг.

«Ми на день можемо виготовляти максимум 1 тис. пляшок, а йому треба було десятки тисяч на день», – говорить Ібрагім.

У торговельній мережі Таврія з підприємців зажадали від 100 тис. грн за вхід бренду, а також 500 грн на місяць – у кожен супермаркет, де стоятиме соус.

«І якщо протягом трьох місяців наш продукт продаватиметься погано, вони повертають його, а гроші – ні. Нас в Одесі ще ніхто не знав. Усе було складно», – ділиться Муніра.

Досвід спілкування з АТБ також був невдалий. Запропоновані мережею умови були неможливі для бізнесменів-початківців. Зрештою родина вирішила віддавати свої соуси у сусідні магазини – нижче від собівартості.

Новини за темою:  Українська соняшникова олія втрачає ринок Китаю: експорт впав на 25%

Нещодавно Муніра й Ібрагім потрапили на семінар у Сільпо, який проводила в Києві компанія «Лавка традицій». Там вони дістали запрошення на курси, де дізналися про систему HACCP та як із нею працювати: про маркетинг, рекламу, санітарні норми, оформлення етикеток, проходження експертизи.

Це дало новий поштовх сімейному бізнесу. І тепер у сомалійців виникла ще одна бізнес-ідея – виготовлення органічної горіхової і шоколадної пасти. Наразі їхня нова продукція – на стадії реєстрації.

Поки що бізнес родини сомалійських біженців не досяг успішної точки, але підприємці не здаються.

«Ми будуємо бізнес для наших онуків», – говорить Лул Ібрагім Мохаммед.

Landlord раніше повідомляв про те, що Кабмін України затвердив постанову №565 про затвердження Порядку надання сімейним фермерським господарствам додаткової фінансової підтримки, завдяки чому з 1 січня 2020 року сімейні господарства зможуть отримувати доплату ЄСВ.

Читайте також