Команда Landlord разом із компанією Syngenta підготувала освітню серію спецпроектів Амістар®, що являють собою незвичайні кейси та приклади того, в яких напрямах, крім рослинництва, може розвиватися аграрний бізнес.
У рамках дебютної публікації із серії спецпроекту Амістар® «Відточене землеробство» Landlord запропонував Катерині Рибаченко, СЕО агрохолдингу «Агро-Регіон», поділитися досвідом застосування IT-технологій у компанії, яка стала лідером аграрної галузі України.
Після зміни власника і менеджменту «Агро-Регіону», щоб вивести підприємство з кризи, нове керівництво компанії зробило ставку на технології.
Читайте: За крок до банкрутства: як рятували Агро-Регіон
Переломний момент
На той момент, у 2019 р., GPS-технології в агровиробництві були явищем унікальним. Проте компанія твердо вирішила відслідковувати всі процеси на полі.
«На початку впроваджували технології на вибіркових територіях, але дуже швидко зрозуміли, що це неефективно. Наші програмісти запустили дуже зручну програму, і в серпні 2012-го ми впровадили моніторинг 24/7 на всій території. Пам’ятаю, нам казали, що ми божевільні. Через два фактори: по-перше, дуже дорого, по-друге, вважали, що від нас всі підуть», – розповідає Катерина Рибаченко.
За словами топ-менеджера «Агро-Регіону», відразу після цього в компанії під час збору врожаю почали масово звільнятися механізатори («кожен другий водій КамАЗа, комбайна, трактора»), оскільки все відстежувалося: витрати пального, точна кількість врожаю тощо.
Катерина Рибаченко розповідає, що їхні працівники переходили в сусідні компанії, де не було контролю процесів. Тому «Агро-Регіон» запропонував своїм «сусідам» безкоштовно підключити інноваційну систему моніторингу:
«Як правило, нас зустрічав директор господарства, дивився здивованими, а інколи й сумними очима і казав: «Я не хочу поганих новин, я хочу спати спокійно». Тобто люди звикли так жити та працювати».
Урожай-2012 «Агро-Регіон» зібрав із запізненням, проте компанія отримала подвійний ефект: знизилася витрата пального, підвищилася врожайність і звільнилися люди, які не хотіли працювати прозоро. Для компанії це стало переломним моментом.
Окупність технологій
За словами Катерини Рибаченко, за рахунок колосальної економії пального встановлена в «Агро-Регіоні» система моніторингу окупилася до кінця збиральної кампанії того ж року. Після цього компанія однозначно вирішила рухатися в бік технологій.
Готовність до експериментів
Відтоді в компанії впроваджують різні інноваційні рішення. Процес тестування не завжди дає позитивні результати.
«Щось спрацьовує, щось ні. Але цей процес драйвить нашу команду», – ділиться Катерина Рибаченко.
Проте тепер «Агро-Регіон» має міцний фундамент для впровадження інновацій. Завдяки технологіям компанія автоматично притягує людей, які хочуть працювати саме так – «із найновішими на ринку речами, платформами, ґаджетами».
І це надзвичайно важливо, оскільки людський фактор є одним із ключових драйверів розвитку бізнесу.