Новини / Садівництво     27 січня 2019 09:12

Горілка, віскі чи вино: який алкоголь обирають українці і як це впливає на розвиток галузі

У світі зростає культура споживання вина, тому один із лідерів алкогольної галузі в Україні розширює площі під виноградниками і зменшує частку міцних напоїв у виробництві. Про те, які компенсації від держави отримала компанія, як зростатимуть ціни на горілку та про інші фінансові секрети розповів гендиректор «Баядера Груп» Анатолій Корчинський.

Про це повідомляє Інтерфакс Україна.

Landlord пропонує основні тези масштабного інтерв’ю з Анатолієм Корчинським.

Баядера Груп має власне винне і коньячне виробництво, більше 2 тис. га виноградників. У 2018 р. висадили 200 га виноградників, у 2019 р. планує висадити ще близько 200 га у двох агрогосподарствах в Миколаївській області.

ЧитайтеВчені довели, що алкоголь полегшує розмову з іноземцями

У 2018 р. компанія отримала 1,5 млн грн компенсації від держави за закладку виноградників, ще близько 4 млн грн очікує. На сільгосптехніку очікує компенсацію у розмірі 313 тис. грн за двома агрогосподарствами.

Сьогодні у загальному виробництві «Баядера Груп» частка горілки становить приблизно 65%, тоді як три роки тому була 80-85%. На другому місці – вино (15%), на третьому – вермут (10%),  шампанське та коньяк – приблизно по 5%.

Сьогодні спостерігається тренд зростання споживання вина. Старше покоління переходить на більш легкі напої, в основному на вино, а молодь (до 35 років) вибирає міцний алкоголь.

В Україні формується культура споживання вина – якщо раніше пили в основному напівсолодкі, то зараз серед споживачів зростає популярність сухих вин.

У найближчих планах компанії – збільшення виробництва вина, в тому числі на експорт. Саме тому «Баядера Груп» щорічно розширює площі виноградників, які почнуть плодоносити вже через 4-5 років.

Усі вина «Баядера Груп» виробляються в основному з власного винограду. Він переробляється на винзаводі в Коблево. Власний сортовий, зібраний вручну виноград компанія використовує для основних і дорогих лінійок. У незначних кількостях купує виноград у населення – білі або червоні сорти для купажних вин.

Зростання цін на спирт і на комплектуючі зумовить збільшення вартості горілки у 2019 р. на 15%.

Легальне виробництво горілки в Україні падає: у 2018 р. було вироблено на 9 % менше, ніж у 2017-му.

Споживання горілки в Україні, вочевидь, не зменшується, оскільки 50% її продажів припадають на тіньовий ринок. Велику проблему становить зростання інтернет-продажів нелегального алкоголю – від цього втрачає як держава, так і легальні виробники.

Незалежно від економічної ситуації преміум-сегмент алкоголю в Україні є постійним (це стосується і горілки, і віскі, і коньяків, і вин) – близько 5%.

У  2018 р. провели редизайн бренду Коzaцька Раdа, витративши на переоснащення лінії виробництва близько 60 тис. євро. У середньому ж витрати на редизайн бренду обходяться мінімум у 100 тис. євро.

Інвестиції в маркетинг-менеджмент запуску у грудні 2018 р. нового продукту – горілки під ТМ «Явора» – обійшлися в 3 млн грн. Щоб з’явитися на полицях в супермаркетах бренд має витратити близько 2,5– 3 млн грн.

У структурі загального ринку алкогольної продукції в Україні за 2–3 роки компанія планує наростити свою частку щодо продажів шампанського і коньяків із сьогоднішніх 8% до 10%, щодо вина планує зайняти 15% українського ринку.

«Баядера Груп» експортує близько 15% від загального обсягу своєї продукції. У 2019 р. планує наростити експорт на 15–20%.

У 2018 р. з’явилися нові ринки для експорту: ОАЕ, Чехія, збільшення поставок до Польщі, пробні відвантаження у США, укладено контракти на поставки в країни Африки.

Компанія має досвід виробництва за кордоном для України – це власні бренди, які «Баядера Груп» імпортує: ігристе вино Latinium, яке виробляється в Німеччині, або грузинські тихі вина бренду Geo.

Landlord раніше повідомляв про те, що українське вино мало успіх на Зеленому тижні в Берліні.

Читайте також