Доходи власників LPG-танкерів можуть зрости вже до кінця року — Drewry

Власники танкерів для перевезення зрідженого нафтового газу (LPG) користуються дуже вигідними короткостроковими ставками, які можуть до кінця року зрости з приблизно $200 тис. на день на деяких ключових маршрутах до більш ніж $300 тис. на день, повідомляє Seatrade Maritime.
Стеж за новинами у зручному форматі: Підписуйся на наш Twitter
За словами аналітика Drewry Амана Суда, традиційні трубопровідні постачання газу були значною мірою замінені імпортом зі США, де виробництво LPG, поряд з виробництвом зрідженого природного газу (LNG), швидко зростає. У період із січня по жовтень імпорт із США до Європи зріс до 6,1 млн тонн з 4 млн тонн — це обсяг за весь 2021 рік.
Хоча європейський імпорт цього року загалом дещо знизився, значна його частина тепер доставляється судами, що призводить до збільшення дальності та обсягу перевезень та зростання попиту на судна.
Оскільки у липні, серпні та вересні ціни на LPG залишалися високими, формування запасів, яке зазвичай відбувається у ці місяці в Європі, було відкладено. Тому зниження імпорту в третьому кварталі створило додатковий попит у тижні, що залишилися, оскільки країни намагаються поповнити запаси газу.
Водночас перевантаженість портів поглинає значний обсяг тоннажу. Серйозні затори на приймальних терміналах в Індії та Китаї скорочують пропозицію тоннажу у східній півкулі, тоді як істотні затримки в Панамському каналі також помітно впливають на ринок.
Затримки великих суден у північному напрямку минулого тижня становили 23 дні, а в південному напрямку — 14 днів. Положення власників танкерів для перевезення LPG ускладнюється тим, що букування можливе лише за 14 днів.
Перевага надається LNG-танкерам і контейнеровозам, зазначають у Drewry. Це один із факторів, який призвів до того, що деякі судновласники змінюють маршрут руху суден, спрямовуючи їх в обхід мису Доброї Надії, що ще більше збільшило тонно-милі та обмежило пропозицію тоннажу.
Довгострокові перспективи досить невизначені, оскільки на 2023 рік заплановано постачання 45 нових великотоннажних газовозів. Хоча очікується, що обсяги перевезень між США та Європою й надалі зростатимуть, знайти роботу для всього нового тоннажу буде складно і, швидше за все, його прихід призведе до послаблення ринку.
Крім цього, іншими факторами, які можуть призвести до ослаблення ринку, стануть уповільнення темпів економічного зростання в деяких регіонах після пандемії, санкції проти Ірану, збереження геополітичної напруженості, низька маржа в нафтохімічній промисловості та вплив норм IMO щодо вуглецевої інтенсивності на старі судна для перевезення LNG.
Нагадаємо, країни Балтії, Італія та Франція планують або вивчають можливості імпортувати ЗПГ за допомогою плавучих терміналів.
Німеччина заповнила газові сховища вже на 75,43%. Позначки 75% планувалося досягти до 1 вересня, 85% — до 1 жовтня та 95% — до 1 листопада.
Landlord раніше повідомляв, Нафтогаз напрацьовує перші документи щодо “газового ленд-лізу”.
Анна Лиса