В період глобальної пандемії коронавируса з лютого по червень 2020 року український плодоовочевий експорт обвалився на 43% по відношенню до того ж періоду попереднього року. Виручка України від експорту знизилася до $58,5 млн, в той час, як за цей же період 2019 року вона становила $101,3 млн. Про це повідомляє EastFruit.
Три групи товарів в цей період забезпечували 64% всієї експортної виручки – волоський горіх, заморожені ягоди і фрукти і свіжі яблука. Роком раніше в цей період на ці товарних позицій припадала частка у 74%. Якщо в 2019 році в цей період головну виручку Україні приносило яблуко (близько 40%), то в 2020 році яблуко за обсягом виручки було лише на третьому місці після горіхів і заморожених ягід і фруктів з питомою вагою у 16%.
«Найбільше в період пандемії коронавируса знизилася експортна виручка від експорту українського яблука – в 4,5 рази, і це не дивлячись на те, що середня експортна ціни була значно вища за минулорічну. Однак пандемія тут ні до чого, навпаки, вона стимулювала попит на яблуко в країнах ЄС і накрутила ціни на нього. На жаль, урожай яблук в Україні в 2019 році був порівняно невисоким, а внутрішній попит виріс. Тому високі ціни на внутрішньому ринку і дефіцит яблука робили експорт невигідним», – пояснює Андрій Ярмак, економіст інвестиційного департаменту Продовольчої і сільськогосподарської організації ООН (FAO).
Читайте: ІЗОБУД: капітальний підхід
Ситуація з волоським горіхом кардинально різниться від експорту яблук. Тут, за словами Андрія Ярмака, чітко простежується залежність зниження обсягів експорту від пандемії. Сезон почався у жовтні 2019 року з рекордних темпів експорту, однак уже в січні 2020 року (коли КНР запровадив карантин), попит знизився. Також впали продажі українських горіхів до Туреччини та країни Близького Сходу. При цьому і середні оптові ціни також знизилися, що негативно відбилося на виручці.
А от зниження експорту заморожених ягід і фруктів в лютому-червні 2020 року було не таким значним – до 10%. Головною причиною зниження було зростання конкуренції на ринку ЄС з боку постачальників заморожених ягід з країн Північної Африки: Єгипту і Марокко. Це негативно позначилося на цінах, але загальний попит на заморожену ягоду продовжував залишатися досить високим, а зниження продажів в сегменті HoReCa було майже повністю компенсовано зростанням роздрібних продажів.
Нагадаємо, раніше Landlord повідомляв про те, що «Кернел» стала першою в історії України компанією, яка протягом одного сезону експортувала 8 млн тон зернових.
Підписуйся на наш Telegram. Стеж за новинами у зручному форматі!