Про скандал навколо національного оператора залізниць Німеччини пише Гудок.
Доки Deutsche Bahn веде перемовини з українською владою за управління Укрзалізницею, в Німеччині вимагають реформувати саму DB.
Федеральна рахункова палата (Bundesrechnungshof, BRH) представила парламенту Німеччини доповідь, якому закликає уряд країни визначитися з майбутнім національного залізничного оператора. Серед пропозицій: продати великі дочірні підприємства Arriva та Schenker й організувати незалежне управління перевезеннями та інфраструктурою.
В Рахунковій палаті нагадали, що на момент утворення Deutsche Bahn (DB) шляхом злиття державних залізничних операторів ФРН та НДР компанія не мала боргів.
А нині, попри державну підтримку, тривалий борг DB сягнув майже 20 млрд євро й продовжує зростати. Оператор не заробляє достатньо для покриття інвестицій, які запланував на найближчі роки.
Читайте: УЗ переходить під контроль німецького Deutsche Bahn – Валерій Ткачов
На думку президента Рахункової палати Кея Шеллера, уряд та Deutsche Bahn не змогли досягти основної мети залізничної реформи, розпочатої 25 років тому.
«На відміну від автомобільних доріг, залізничних майже немає трафіка. В вантажному сполученні частка залізничних перевезень навіть нижча, ніж у 19990 році», – підкреслив керівник Рахункової палати.
За інформацією Кея Шеллера, міжнародна експансія DB дозволила дочірнім підприємствам DB Group працювати за кордоном приблизно в 140 країнах.
При цьому 73% дочірніх компаній DB Group (а це 513 із 700 компаній) за межами Німеччини здійснюють майже 43% своїх продажів (на 18,6 млрд євро з 42,7 млрд євро).
“Deutsche Bahn ще не використовував отриманий на міжнародному ринку прибуток для фінансування залізниць Німеччини. Але реінвестував його в розвиток за кордоном. В тому же час економічні ризики глобального бізнесу DB можуть завдати шкоди німецькій залізниці або уряду”, – вважає глава BRH.
Рахункова палата пропонує урядові провести структурні реформи DB, а також визначитися з пріоритетами: відповівши на питання: чи національний залізничний оператор має орієнтуватися на отримання прибутку, а чи на зобов’язання в сфері громадських послуг.
Landlord раніше повідомляв, що прем’єр Олексій Гончарук підтвердив наміри уряду передати Укрзалізницю в управління національному оператору залізниць Німеччини Deutsche Bahn найближчим часом.
Підписуйся на наш Telegram. Стеж за новинами у зручному форматі!