Заборона транзиту литовського бензину і дизеля через Білорусь вплине також і на український паливний ринок. Про це повідомляє у Facebook директор Консалтингової групи “А-95” Сергій Куюн.
Він зазначив, що 2021 року з Литви до України надійшло 9,5% бензину та ДП, а також близько 15% авіагасу. І тепер Україна втратила стабільне джерело постачання пального, адже Україна близько 20 років купувала литовський бензин і дизпаливо.
Підписуйтеся на LANDLORD у Telegram: тільки найголовніші новини
Крім того, заборона транзиту литовського бензину, за словами експерта, збільшить на 5% залежність України від Росії та Білорусі щодо дизпалива.
На його думку, державі необхідно терміново зайнятися диверсифікацією системи нафтопродуктозабезпечення. А це підтримка внутрішнього виробництва, морського імпорту та постачання з Європи, приміром, з Польщі наземним транспортом.
“Що стосується динаміки цін на нафтопродукти, то можливе коливання гуртових цін. Але на роздрібні ціни ситуація, що склалася, істотно вплинути не повинна. Механізм ціноутворення базується на світових, а не внутрішніх котируваннях вартості палива”, – підсумував Куюн.
Білорусь із 7 лютого вводить заборону на залізничний транзит нафтопродуктів, хімічних та мінеральних добрив із Литви. Заборона вводиться у відповідь на те, що Литва припинила транзит білоруських товарів через свої порти в рамках санкцій. Литва є одним із найбільших постачальників бензинів та дизпального до України.
Раніше Landlord повідомляв, що Білорусь розширила список заборонених на експорт зернових.
Підписуйся на наш Telegram. Стеж за новинами у зручному форматі!