Народні депутати — члени Комітету Верховної Ради України з питань аграрної та земельної політики на засіданні 26 червня переглянули рішення комітету від жовтня 2022 року про проєкт закону щодо державної підтримки сільського господарства та експорту агропродукції під час воєнного стану (№8025) та деталізували спірні положення.
Про це йдеться у повідомленні парламенту.
Зокрема, підтримали висловлені пропозиції підкомітету з питань економічної і фінансової політики в агропромисловому комплексі, а саме:
- прибрані спірні норми щодо контролю тарифів “Укрзалізниці” та страхування;
- підвищилась актуальність підтримки розвитку сухопутних маршрутів, барж для внутрішніх річкових перевезень для експорту та залучення інвестицій від міжнародних партнерів, грантових коштів, будівництва залізничних елеваторів, автомобільних мультимодальних комплексів, контейнерів для зернових;
- фінансова підтримка передбачається лише за кошти грантових фондів та міжнародних партнерів. Окремо було наголошено, що кошти фонду UNITED24 передбачені для відновлення України та не можуть бути направлені на допомогу аграріям;
- також враховані думки та пропозиції щодо суворих обмежень отримання коштів в одні руки, подати заявку на отримання допомоги можливо лише через Державний аграрний реєстр тощо.
На засіданні було зазначено, що міжнародні партнери та донори для підтримки аграрного сектору економіки прагнуть працювати в Україні відкрито та прозоро, без будь-яких погоджень підтримки в ручному режимі. Тому дана законодавча ініціатива дозволить законодавчо закріпити та врегулювати напрями підтримки.
Зокрема, міжнародні організації зможуть допомагати експортувати українське продовольство та домовлятися про «зелені коридори» з урядами інших країн.
“Кошти залучатиме держава. Підприємці зможуть їх отримати, подавши заявку до Державного аграрного реєстру. Фінансування буде направлено на зведення залізничних елеваторів, автомобільних мультимодальних комплексів, контейнерів для зернових. Так агросектор зможе побудувати нову логістику та розвантажити наявні маршрути”, — розповів нардеп Олександр Гайду.
Раніше повідомлялося, що український парламент розробляє законопроєкт, який допоможе залучити іноземні інвестиції в розвиток сухопутних коридорів для експорту агропродукції до Євросоюзу.
Компанія “Алмейда Груп” побудувала перевантажувальний зерновий термінал на станції Вадул-Сірет, що на кордоні з Румунією.
У Румунії мають намір побудувати новий сучасний зерновий термінал у порту Констанца. Портовий оператор Socep вже розпочав необхідні для цього процедури.
Біля кордону Угорщини з Україною розпочав роботу найбільший у Європі наземний контейнерний термінал, метою якого є збільшення постачання українського зерна через Угорщину до портів Адріатичного моря.
На залізничній станції Чоп почав роботу логістичний хаб з широкими та вузькими коліями по перевалці будь-якої сільськогосподарської продукції та продуктів перероблення. Типи вантажів — насипний, наливний та фасований (біг-беги та мішки).
Sunolta інвестувала у придбання технологічних потужностей з перевалки зернових культур на експорт у терміналі, що знаходиться на території Одеського морського торговельного порту.
Валерія Пепеля
Підписуйся на наш Telegram. Стеж за новинами у зручному форматі!