Агролайф    02 травня 2019 16:47

Лендлорду на замітку: як утримати позиції бізнесу, якщо у вас сильні конкуренти

На сьогоднішньому ринку проблема конкуренції полягає не в кількості гравців, а в їх якості. Компанії-лідери створюють значний технологічний відрив, унаслідок чого наздогнати їх за короткий час уже неможливо. З огляду на це експерти застерігають від помилок у веденні бізнесу.

Про це повідомляє Лига Бизнес.

Ігор Гут, співзасновник СЕО шведського проекту Develop Your Business, зібрав 5 правил: що не слід робити компанії, якщо на її ринку почалася якісна конкуренція.

1. Будувати свої плани без урахування стратегії конкурентів

Не можна вести бізнес лише в рамках відносин «ми і наші клієнти». Ілюзія контролю ситуації руйнується, коли несподівано опиняється поруч сильний конкурент. На жаль, більшість керівників вважають, що успіх компанії залежить тільки від них.

Читайте: Від андердога до лідера: Вадим Кролевець розкриває складові успіху Ерідон

Лауреат Нобелівської премії Деніел Канеман, психолог і економіст, вважає, що якісна конкуренція передбачає уважне вивчення ринку, розуміння стратегії розвитку конкурента, прогнозування можливих кроків інших гравців ринку.

«Я б сказав, що тепер це не танець з клієнтом, а шахова гра з конкурентами. І ймовірно, грати в неї доведеться танцюючи».

2. Розпорошувати ресурси

Йдеться не тільки про гроші. Робін Шарма, канадський письменник, фахівець з мотивації і лідерства, говорить: «Куди буде спрямовано вашу увагу, туди піде потік енергії». Відстаючи в розмірі ресурсів від лідерів, ви можете боротися, тільки концентруючи сили. Іноді це допоможе навіть «прорвати лінію фронту» в ослаблених місцях.

Конкурентна боротьба вимагає все більше енергії і ресурсів, ресурси стають дорожчими. Сьогодні вже не можна займатися п’ятьма напрямками і бути любителем у кожному. Ринку потрібні професіонали. Ними стають, якщо концентруються на галузі, на клієнті, на продукті.

3. Бути неуважним до витрат

Ключовою проблемою українських компаній є вкрай низька ефективність. Технологічний відрив дозволить конкуренту утримувати ціну, але дати клієнтові більше. І найголовніше – при цьому добре заробляти.

Прибутки сьогодні – у вашій структурі витрат, вашій ефективності та продуктивності.

4. Захоплюватися тільки реальною якістю продукту та ігнорувати якість комунікацій

Не так важливо, чим насправді є ваш продукт, як важливо те, що думають про нього ключові клієнти, – так можна сформулювати один із найголовніших законів маркетингу.

Проблем з реальною якістю три. По-перше, якість продукту сьогодні не створює перевагу. Це бар’єр входу на ринок. Лідери швидко піднімають її рівень, і ви просто зобов’язані відповідати. По-друге, більшість поліпшень реальної якості клієнти вже не помічають, вони бачать швидше різницю в сервісі або упаковці. І по-третє, якщо поліпшення не супроводжувати комунікаціями, клієнти ніколи не дізнаються про них. І ви не створите конкурентну перевагу, а отримаєте ще одну таємницю свого продукту.

5. Ставитися до людей як до ресурсу

Для успіху компанії необхідні машини, матеріали, методи і люди. Перші три чинники можуть наслідуватися і повторюватися. А от людський фактор – люди, їх навички, відносини або культура компанії – принципово відрізняються тим, що їх дуже важко скопіювати.

Часто для невеликої компанії, в якій мало системності або грошових ресурсів, саме культура й атмосфера стають шансом на перемогу. Вони інтегрують людей і допомагають вистояти в конкурентній боротьбі. Сьогодні культура – це головний софт, з якого починаються інновації і створюється технологічний відрив.

Landlord раніше повідомляв про те, що найефективніший стиль лідерства – це поєднання жорсткості й людяності. Експерти з управління стверджують, що керівник може і повинен визнавати свої внутрішні страхи та сумніви.

Читайте також

Ще немає новин у цій стрічці ...