Про це повідомляє Лига Бизнес.
Ігор Гут, співзасновник СЕО шведського проекту Develop Your Business, зібрав 5 правил: що не слід робити компанії, якщо на її ринку почалася якісна конкуренція.
1. Будувати свої плани без урахування стратегії конкурентів
Не можна вести бізнес лише в рамках відносин «ми і наші клієнти». Ілюзія контролю ситуації руйнується, коли несподівано опиняється поруч сильний конкурент. На жаль, більшість керівників вважають, що успіх компанії залежить тільки від них.
Лауреат Нобелівської премії Деніел Канеман, психолог і економіст, вважає, що якісна конкуренція передбачає уважне вивчення ринку, розуміння стратегії розвитку конкурента, прогнозування можливих кроків інших гравців ринку.
«Я б сказав, що тепер це не танець з клієнтом, а шахова гра з конкурентами. І ймовірно, грати в неї доведеться танцюючи».
2. Розпорошувати ресурси
Йдеться не тільки про гроші. Робін Шарма, канадський письменник, фахівець з мотивації і лідерства, говорить: «Куди буде спрямовано вашу увагу, туди піде потік енергії». Відстаючи в розмірі ресурсів від лідерів, ви можете боротися, тільки концентруючи сили. Іноді це допоможе навіть «прорвати лінію фронту» в ослаблених місцях.
Конкурентна боротьба вимагає все більше енергії і ресурсів, ресурси стають дорожчими. Сьогодні вже не можна займатися п’ятьма напрямками і бути любителем у кожному. Ринку потрібні професіонали. Ними стають, якщо концентруються на галузі, на клієнті, на продукті.
3. Бути неуважним до витрат
Ключовою проблемою українських компаній є вкрай низька ефективність. Технологічний відрив дозволить конкуренту утримувати ціну, але дати клієнтові більше. І найголовніше – при цьому добре заробляти.
Прибутки сьогодні – у вашій структурі витрат, вашій ефективності та продуктивності.
4. Захоплюватися тільки реальною якістю продукту та ігнорувати якість комунікацій
Не так важливо, чим насправді є ваш продукт, як важливо те, що думають про нього ключові клієнти, – так можна сформулювати один із найголовніших законів маркетингу.
Проблем з реальною якістю три. По-перше, якість продукту сьогодні не створює перевагу. Це бар’єр входу на ринок. Лідери швидко піднімають її рівень, і ви просто зобов’язані відповідати. По-друге, більшість поліпшень реальної якості клієнти вже не помічають, вони бачать швидше різницю в сервісі або упаковці. І по-третє, якщо поліпшення не супроводжувати комунікаціями, клієнти ніколи не дізнаються про них. І ви не створите конкурентну перевагу, а отримаєте ще одну таємницю свого продукту.
5. Ставитися до людей як до ресурсу
Для успіху компанії необхідні машини, матеріали, методи і люди. Перші три чинники можуть наслідуватися і повторюватися. А от людський фактор – люди, їх навички, відносини або культура компанії – принципово відрізняються тим, що їх дуже важко скопіювати.
Часто для невеликої компанії, в якій мало системності або грошових ресурсів, саме культура й атмосфера стають шансом на перемогу. Вони інтегрують людей і допомагають вистояти в конкурентній боротьбі. Сьогодні культура – це головний софт, з якого починаються інновації і створюється технологічний відрив.
Landlord раніше повідомляв про те, що найефективніший стиль лідерства – це поєднання жорсткості й людяності. Експерти з управління стверджують, що керівник може і повинен визнавати свої внутрішні страхи та сумніви.
Підписуйся на наш Telegram. Стеж за новинами у зручному форматі!