Спецпроекти / Клуб Стратегічних Партнерів     11 квітня 2019 11:33

Нові ринки та висока якість: 5 переваг створення фермерських кооперативів

Об’єднання фермерів у кооперативи — це шлях до зростання прибутків українських господарств. Кооперація заради ефективної переробки та збуту продукції — тільки так можливо розраховувати на нові перспективи. Та чи готові українські фермери до такого кроку?

Об’єднання проти проблеми

Утворення фермерських кооперативів – одне з ключових рішень на шляху до подолання глобальних проблем в аграрній галузі України. Таку думку доводила компанія «Сингента» на четвертому засіданні «Клубу стратегічних партнерів.

Діючи по одинці, вітчизняним фермерам буде дуже складно досягти високого рівня розвитку й увійти до еліти світового ринку. І це стосується не тільки конкурентноспроможності чи якості агропродукції, але й маркетингової складової. Де б українська продукція просувалася під всесвітньовідомим брендом та була скрізь впізнаваною. І все це можливе завдяки створенню фермерських кооперативів, що підтверджує іноземний досвід. У багатьох країнах аграрії вже практикують кооперативні об’єднання, успішно долаючи ринкові проблеми.

Крім того, кооперативні об’єднання мають чималий ряд переваг. Зокрема, постачальникам засобів захисту рослин, насіння, фінансовим інституціям набагато легше працювати з єдиним об’єднанням. А тим самим вони можуть пропонувати для кооперативів більш вигідні умови співпраці.

«Компанія «Сингента» бачить чимало переваг кооперативних об’єднань і для себе. По-перше, це швидкий та оптимізований доступ до виробників. «Сингента» може запропонувати більш вигідні умови співпраці, фінансові, технічні інструменти. Якщо об’єднати зусилля, все буде набагато простіше, і кооперація допоможе виходити на нові ринки. А наша компанія як лідер ринку може допомогти у розвитку цього питання, демонструвати європейський досвід, ділитися знаннями та досвідом колег з Європи», — прокоментувала менеджер з маркетингу напряму овочів та картоплі Ольга Вербицька.

Переваги кооперативного об’єднання для фермерів

  • Експорт та пошук нових ринків для збуту продукції.
  • Просування продукції на ринку. Ринки мають свої вимоги до продукції, й фермеру важко дотриматися всіх вимог у специфікаціях самотужки, застосувати все це у себе в господарстві. Групі фермерів легше докласти спільних зусиль із сертифікації процесів у полі, а також умов їх зберігання.
  • Зберігання продукції. Чимало фермерів сьогодні не мають належних складів для правильного зберігання своєї продукції. Об’єднавшись, фермери можуть надавати склади на партнерських засадах.
  • Пакування та доробка. Саме ці аспекти можуть створюють додану вартість на продукцію. Об’єднавшись, фермери матимуть фінансові можливості для пакування та доробки, і тим самим зможуть полегшити експорт продукції або збут до торгових мереж.
  • Отримання вигідних умов від постачальників, фінансових інституцій, трейдерів тощо.

Реальний стан справ

Згідно проведеному опитуванню компанією «Сингента», 89% фермерів виявили готовність до об’єднання в кооперативи задля виходу на нові ринки та експорту. Проте є низка бар’єрів, що значно призупиняють цей процес.

  • Відсутність законодавчих знань та недостатнє розуміння переваг кооперативів.
  • Ментальні проблеми, що можуть відіграти злий жарт у бізнес-процесах кооперативу.
  • Відсутність практичної законодавчої бази щодо регулювання кооперативних відносин.
  • Відсутність практичного досвіду роботи кооперативів в Україні.

Також учасники «Клубу стратегічних партнерів» відзначили, що наразі українських фермерів може об’єднати лише необхідність вирішення конкретної проблеми. Другий фактор — це учасники — фанати своєї справи, які готові брати на себе відповідальність і організовувати ком’юніті.

«Безумовно, найбільша проблема, що заважає об’єднуватися, — це відсутність довіри як до наших інституцій, так і одне до одного. Та я вважаю, що об’єднання — це перспектива зростання для нашої плодоовочевої галузі» — відмітив спікер заходу, засновник компанії «Агріко Україна» Микола Гордійчук.

 

Сподобався цей матеріал?
Підтримайте його автора!

Читайте також

Матеріали по темі

Клуб Стратегічних Партнерів        24 лютого 2020 10:55

Технології вирощування картоплі: польський досвід

Клуб Стратегічних Партнерів        21 лютого 2020 11:29

Як зробити картоплярство високорентабельним бізнесом

Клуб Стратегічних Партнерів        21 січня 2020 13:30

Польські аграрії витрачають на ЗЗР картоплі $40 млн