Пане Миколо, яку продукцію представляєте на цій виставці? Ви привезли щось нове для своєї аудиторії чи показуєте хіти продажів?
Компанія «Маїс» – селекційна компанія. Наш основний стратегічний напрямок – селекція і виробництво гібридів кукурудзи. Ми щороку реєструємо нові продукти. Звичайно, на лютневу виставку завжди привозимо новинки, які з’являються в портфоліо нашої компанії. У цьому році ми з гордістю представляємо чотири гібриди ДМС Тренд, ДМС Лорд, ДМС Грант та Мрія, які зареєстровані у 2017 році та вже активно продаються. Ці новинки цього року вперше розмножувалися на полях, – і вони вперше представлені на виставці. Ми з гордістю можемо говорити і про наші флагмани ДМС Гроно, Візир, ДМС3111, ДМ Вікторія, Вілія, які стали хітами продажів.
Виробники кажуть, що пробувати щось нове більшість фермерів не хочуть, бояться. 90% використовують перевірені продукти і тільки 5 % йдуть на ризик, роблячи щось новеньке. Як у Вас це відбувається?
Аналогічно. Коли ми розмовляємо з нашими клієнтами і пропонуємо щось нове, то їм стає трохи страшно. Ми дотримуємося такої формули: рекомендуємо взяти перевірений продукт, а потім спробувати придбати незначну частинку новенького. Вважається, що з кожним роком середня врожайність гібридів кукурудзи росте на 1 ц/га, тому новий гібрид, який ми пропонуємо, поряд з гібридом, який на ринку 5-6 років, буде в середньому завжди кращий. Представники компанії розуміють страхи наших клієнтів. Ми говоримо: «З новим продуктом ви виграєте. Візьміть якусь частину 10-15 %, спробуйте, оцініть, а потім зробите висновки».
Є аудиторія, яка Вам вірить, купує та використовує продукцію?
Звичайно, тому що ми працюємо для свого клієнта. Якщо клієнт хоч раз придбав нашу продукцію, то він від неї не відмовиться. Ми пишаємося нашими клієнтами. Вони нам довіряють, беруть багато новинок. Ми працюємо для них.
Чи є у Вас тестові посіви, які можете привезти і показати для вашого клієнта?
В рамках нашої селекційної програми ми щороку випробовуємо близько 15-16 тисяч нових тестових комбінацій гібридів. Проте не всі вони доходять до виробника, а лише найкращі. Тобто ми вибираємо з них щороку 3-4 гібриди, які далі йдуть на реєстрацію. У нас багато пунктів випробування в Україні і ми весь цикл робіт робимо самостійно.
Наша селекційна техніка їздить від пункту до пункту, щоб висіяти гібриди. А потім селекційний комбайн їх збирає і фіксує всі показники щодо кожного гібрида. Ці ділянки знаходяться по всій території України та за кордоном. У нас дуже велике випробування у Європі, США, Білорусі. Цього року ми плануємо співпрацювати з Казахстаном.
Є продажі чи тільки тестові варіанти?
У Білорусі є великі продажі. В Євросоюзі зареєстровано 15 гібридів. Наразі у компанії є замовлення з Євросоюзу, проте на жаль, існує заборона: Євросоюз не приймає наші сертифікати ІСТА, ОЕСР. Ми очікуємо політичного рішення від Єврокомісії. А так, Україна вже пройшла всі етапи сертифікації.
А скільки Ви чекаєте на це рішення?
Ми чекаємо на рішення вже давно. У цьому році були оптимістичні прогнози, проте наскільки ми знаємо, його ще немає. І тому, на жаль, ті контракти, які були заплановані, скасуються. Проте ми активно працюємо, адже маємо партнерів.
Державні органи планують вводити програму компенсації 20% витрат фермеру, який купує насіння українського виробництва. Чи чули Ви про таку програму? Чи допоможе вона насінницькому виробництву?
Ні, ще не чув. Проте найбільше українському насінництву допоможе віра фермерів в українське насіння. Українські фермери залюбки купують гібриди іноземної селекції, які в рази дорожчі за українські. І вони не завжди питають про допомогу від держави. А коли купують дешевше, але не менш якісне насіння в українського виробника, то, можливо, запитають про відшкодування.
На ринку йде війна з фальсифікаторами насіння. Як ви ведете таку боротьбу? Які Ваші дії?
Так. Це дуже велика проблема для України. Ми постійно відстежуємо ринок, намагаємося все контролювати. У нас є юридична служба, яка займається джерелами з поширення нашої продукції. Потім ми робимо звіт-інформацію.
Як Ви виявляєте фальсифікат?
Здебільшого в інтернеті, у «сарафанному радіо». Ми компанія із закритим циклом виробництва – від науки до продажів. У нас жоден елемент виробництва насіння не виходить з компанії, тому ми можемо гарантувати нашому виробнику (якщо це наш мішок, наша етикетка, запаковано в нас), що це наш продукт. Наразі, на жаль, у нас трапляється випадки з фальсифікацією.
В Україні багато виробництва іноземної селекції. Як українська селекція, саме Ваша компанія, планує в наступному році збільшувати свою частку на ринку?
Ми проводимо багато публічних заходів, багато працюємо зі ЗМІ, шукаємо партнерів, які ведуть з нами спільні проекти. Цього року ми активізувалися в пошуку партнерів з дистриб’юції та змінили підходи до цього питання.
А як саме змінили?
Ми покращили умови для дистриб’ютерів, стали більш активними в пропагуванні нашого продукту між ними, намагаємося донести до них плюси компанії, зацікавити своєю генетикою, саме генетикою, адже компанія на ринку 25 років, а історія селекційної програми – 23 роки. Ми прискорюємося з кожним роком. Якість нашої роботи кожного року покращується. Компанія «Маїс» з 1999 року член Американської асоціації виробників насіння (ASTA). Ми маємо локальний доступ до генетичних ресурсів Америки. Компанія постійно тестує свій експериментальний матеріал на американських базах. Ми маємо генетичний контроль нашого геному в американських біотехнологічних лабораторіях. Ми постійно відстежуємо рівень нашої селекції порівняно з іноземними конкурентами. Ми з гордістю говоримо, що наш продукт не гірший, а якість насіння конкурує з іноземною.
Чому більше продаються іноземні гібриди?
Тому що фермер готовий віддати за іноземне більше грошей, хоч воно і не завжди краще. Зрозуміло, що капіталовкладення українських компаній менші, ніж іноземних, але в українських умовах ми не гірші. З двох продуктів, які мають однакові показники з врожайності, фермер обере іноземний продукт. Це важко пояснити. Я раджу нашим фермерам обирати відомі українські бренди, а не спокушатися на нові компанії. Українське насіння повинне мати історію. Для того, щоб створити гібрид, потрібно як мінімум 10 років. А якщо з’явиться нова українська компанія, яка пропонує новий український продукт за 2 роки – то тут щось не так.
Чи очікуєте Ви сюрпризів на ринку в 2018 році?
У бізнесі сюрпризи – це не завжди добре. Я маю надію, що ми матимемо позитивну динаміку. Поки що в нас є шанс до оптимізму.
Фермери перед виборами 2019 року не будуть занадто витрачатися, а прискіпливо обиратимуть постачальників. Чи може це сприяти Вашому бізнесу?
Цікава думка. Я навіть не аналізував таку точку зору. Можливо-можливо.
Підписуйся на наш Telegram. Стеж за новинами у зручному форматі!