Коли минулого року компанія Mars Inc. трохи змінила свій популярний шоколадний батончик Galaxy, зменшивши стандартну вагу продукту на 10 г, британські покупці були здивовані, але торговці какао – ні, передає mind.
113-річна компанія, відома своїми солодощами, зокрема Twix і M&M’s, здається, керується золотим правилом з підручника кондитерів: коли вартість какао зростає, вони знаходять способи продавати менші дози шоколаду – або нові смаколики без шоколаду взагалі.
Ціни на какао піднялися до рекордних значень, пише Bloomberg, і учасники ринку не очікують зниження найближчим часом.
Вартість різко зросла, оскільки найбільші у світі виробники в Західній Африці борються з посухою та хворобами, а також з проблемами логістики, які можуть тривати довгі роки.
З 1980-х років до 2023 року ф’ючерси на какао-боби становили нижче $3500 за тонну щороку. 22 лютого ф’ючерси на какао вперше перевищили $6000 за тонну, і ринок побоюється, що ціни будуть зростити далі.
Ми активно намагалися знайти способи компенсувати зростаючі витрати на сировину. Зменшення розміру нашої продукції – це рішення, яке ми прийняли нелегко, – прокоментував представник Mars Wrigley UK.
Досі компанії перекладали вищі витрати на споживачів. Але шоколад нікому не потрібен для життя, і кожне підвищення цін загрожує продажам. Споживачі, швидше за все, скоротять витрати на шоколад і цукерки, якщо ціни зростатимуть, згідно з вересневим опитуванням компанії споживчого аналізу NIQ.
Тому компанії економлять на упаковці, використовують автоматизацію для скорочення витрат виробництва та просувають продукти із меншою кількістю какао або взагалі без какао.
Nestlé SA нещодавно представила у Великій Британії смак лісового горіха у своїй лінійці шоколадних батончиків Aero, які на дві третини легші за своїх конкурентів завдяки повітряним “бульбашкам”.
У США компанія Hershey Co., виробник батончиків Kit Kat, заявила про намір на 50% збільшити потужності з випуску жувальних цукерок без шоколаду.
Так, зростання цін на какао стимулює компанії продовжувати диверсифікацію, підштовхнувши їх до розробки новинок та інноваційних продуктів, щоб зберегти увагу споживачів в умовах мінливого ринкового ландшафту.
Глобальні ціни на какао знову досягли рекордного рівня, оскільки посуха завдає збитків у Західній Африці, інформує BBC. Ціни на какао на товарному ринку в Нью-Йорку досягли нового історичного максимуму в $5874 за т. З початку минулого року вартість основного інгредієнта для виготовлення шоколаду зросла приблизно вдвічі.
Стрімке зростання цін на какао вже проникає до споживачів і тисне на великих виробників шоколаду. Один із найбільших у світі виробників шоколаду попередив, що очікується, що історичні ціни на какао обмежать зростання прибутків цього року.
Виробники не виключають підвищення цін для клієнтів. Продажі шоколаду у світі у найбільших виробників впали приблизно на 6%, оскільки постраждалі від інфляції споживачі скоротили витрати на кондитерські вироби.
Експерти визначили зростання вартості інгредієнтів шоколаду, як одну з проблем, з якою виробники зіштовхнуться у майбутньому році. Світові виробники зазначають, що відбулося значне збільшення цін як на какао, так і на цукор.
Експерти підрахували, що ціни на деякі святкові коробки шоколаду зросли щонайменше на 50% за рік. У Великобританії ціни на шоколад вже підвищились на 15%. Ціни на какао зросли через низькі врожаї в Західній Африці, яка виробляє основну частину світових постачань.
Читайте також: Вчені спостерігають за початком явища Ель-Ніньо, що, ймовірно, принесе рекорду спеку
Ще влітку 2023 року ключовий виробник какао-бобів у світі – Гана, попередила європейських покупців, що вони повинні бути готові платити за боби більше, оскільки продукція, вирощена відповідно до нових вимог ЄС, буде коштувати дорожче, повідомляє агентство Bloomberg.
Європейські покупці какао повинні бути готові платити більше за боби, які відповідають європейським правилам сталого розвитку, – мовиться в повідомленні.
Так, з наступного місяця в Євросоюзі набувають чинності правила, що забороняють імпорт какао-бобів, які вирощуються на територіях, де раніше були ліси. Також посилюються заборони щодо використання дитячої праці у ланцюжку постачання цієї продукції.
Виконання нових правил спричинить додаткові витрати на встановлення систем моніторингу, які дозволять відстежити ланцюжки постачання від ферми до кінцевого виробника.
Споживач повинен бути готовий заплатити, – заявив головний виконавчий директор ради директорів з питань какао в Гані Джозеф Боаен Айду.
Частково стрибок цін на какао також викликаний зливами в Кот-д’Івуарі та в Гані. На частку цих країн припадає дві третини виробництва какао у світі. Також очікування погодного явища Ель-Ніньйо в екваторіальній частині Тихого океану викликає побоювання щодо стабільності постачань найближчими місяцями.
Додаткові витрати, а також зростання цін на цукор, матимуть прямий вплив на подорожчання шоколаду, пише CBC.
Ситуацію погіршує такий фактор, як зниження врожайності какао-бобів у нинішньому сезоні.
Врожаї какао нижче, ніж зазвичай, завдяки зміні погодних умов, хворобам сільськогосподарських культур і сильним дощам, – мовиться в матеріалі.
Водночас попит на шоколад із високим вмістом какао стабільно зростає, особливо в Азії.
Як зазначає СВС, більшість компаній розпочали модернізацію, щоб шляхом ефективніших технологій знизити вартість виробництва шоколаду. Але у короткостроковій перспективі це також вплине на його подорожчання.
Нагадаємо, шведська компанія з виробництва рослинних олій AAK оголосила про випуск замінника какао-масла (CBS). Запатентована сполука CBS на рослинній основі дає змогу використовувати до 15% інгредієнтів какао для смаку, CEBES Choco 15 від AAK також не містить трансжирних кислот (ТЖК).
Кава стала одним з найбільших програшів у ритейлерів у 2022 році: робуста впала на 23%, а арабіка втратила чверть своєї вартості.
З 1 квітня 2023 року вартість кави зросла. Українські мережі супермаркетів раптово підвищують ціни на каву всіх марок, цукор та навіть вершки.
Анна Лиса
Підписуйся на наш Telegram. Стеж за новинами у зручному форматі!