Новини / Думки     20 липня 2020 18:00

Всі хочуть хапонути на темі експорту зерна, а не вирішувати проблеми – Олексій Вадатурський

Чому через експорт зерна утворився транспортний колапс у Миколаєві і які кроки треба зробити для владнання ситуації

Якщо колись початок жнив був спільною «битвою за урожай» усіх зацікавлених учасників процесу, які об’єднували свої зусилля і стимулювали один одного, то тепер ця «битва» перетворилася на цькування сільгосптоваровиробників, перевізників і експортерів. Чиновники, депутати, міські голови, голови ОДА і багато інших хочуть хайпонути на цій темі для отримання голосів та підтримки електорату. Про це пише на своїй сторінці facеbook Олексій Вадатурський, засновник і генеральний директор компанії «Нібулон».

Нікому діла немає до урожаю або його зберігання, зазначив Олексій Вадатурський. Усі спекулюють на темах автомобільних черг, ремонту мостів, стану автошляхів, заборони в’їзду вантажівок і все це обговорюється на численних пресконференціях. «Іншими словами, популізм процвітає. Тим часом, вантажівки продовжують стояти на узбіччях, а сільгосптоваровиробники продовжують втрачати кошти, недоотримуючи 200-500 грн на кожній тоні», – каже він.

Читайте: Компанія «Нібулон» відкрила річковий термінал вартістю $22 млн 

За його словами, щоб зрозуміти причини цьогорічного колапсу вантажівок у Миколаєві, потрібно розуміти, що в Україні нараховується понад 2000 експортерів. Тільки у Миколаєві зараз працює 15 терміналів, які приймають і перевантажують зернові та олійні культури і Україна «приречена» бути експортером зерна.

Особливістю цього року стало і зниження цін на нафтопродукти, а отже відбулося і здешевлення автомобільних перевезень. Це в свою чергу стало причиною збільшення плеча доставки автомобільним транспортом. У той же час ціни на залізничні вантажні перевезення зросли, а вартість річкових перевезень ще вища, ніж залізничні.

«В результаті, весь вантажний автотранспорт України (Полтавська, Черкаська, не говорячи вже про Херсонську та Миколаївську області) ринув у Миколаїв, а ще більше – в Одесу, транзитом через ті ж миколаївські Інгульський та Варварівський мости. Чому в Одесу? Та тому, що порти Миколаєва та Херсона – найдорожчі щодо суднозаходів порти у світі. Якщо звернутися до реальних цифр, то щодня транзитом через Миколаїв проходять 2000-3000 вантажівок. З них безпосередньо в Миколаїв їдуть усього 500-600 вантажівок», – пише генеральний директор «Нібулон».

Новини за темою:  Окопний терморегулятор: як українська вовна замінює імпортні матеріали у забезпеченні ЗСУ

На відео: потік транзитного вантажного автотранспорту з Інгульського на Ваварівський міст у напрямку Одеси у м. Миколаїв

Задля вирішення ситуації у компанії інвестували вже більше $600 млн в суднобудівну галузь і будівництво флоту, збудували відстійники, які обладнані всіма зручностями, щоб водії могли комфортно дочекатися своєї черги.  Олексій Вадатурський підкреслив, що неодноразово звертався з пропозиціями щодо будівництва паромної переправи і об’їзної дороги на Одесу.

Нагадаємо, раніше Landlord повідомляв про те, як створити ферму з вирощування і експорту равликів за 70 тис євро.

Сподобався цей матеріал?
Підтримайте його автора!

Читайте також