Всеукраїнська аграрна рада виступає з підтримкою позиції Укрзалізниці у суперечці з приватними експедиторськими компаніями, яка виникла через зниження вартості оренди вагонів-зерновозів восени 2020 року. Про це заявив заступник голови ВАР Михайло Соколов.
Наразі, між Укрзалізницею та експедиторськими компаніями, які займаються перевезеннями зерна, виник спір через вартість послуг. Влітку, підписавши договори на використання зерновозів з Укрзалізницею, експедитори отримали оптову знижку майже вдвічі в обмін на гарантований об’єм замовлень. При роздрібній ціні в 1136 грн на добу, оптова ціна для них становила 584-682 грн (за умови контрактування вагонів на 9-12 місяців). Однак, через нижчий урожай зернових та олійних культур вартість оренди впала. Тепер експедитори вимагають розірвати договори та не застосовувати до них штрафних санкцій, аргументуючи це своїми збитками.
«Будь-які довгострокові договори — це обопільний ризик. Експедитори отримували істотну знижку від Укрзалізниці, в тому числі, й тому, що брали на себе ризик зниження цін. Це аналогічно ситуації з форвардними контрактами на поставку сільгосппродукції, за якими аграрії беруть зобов’язання щодо постачання продукції за заздалегідь зафіксованою ціною. Зараз поточні ціни набагато вищі за ті, за якими укладалися форвардні договори на початку сезону. Але договір є договір, тому аграріям доводиться виконувати його собі в збиток», – наголосив Михайло Соколов.
Читайте: Валерія Калашник: Ми розраховуємо на збільшення продажів у 2020 році більше ніж на 60%
УЗ, за його словами, не може вчинити інакше: якби в компанії вирішили штучно утримувати високу вартість оренди вагонів, спираючись на своє домінуюче становище на ринку, це було б зловживанням монопольним становищем. І в ситуацію мав би втрутитись Антимонопольний комітет. Якщо ж керівництво Укрзалізниці піде на добровільне розірвання договорів, то це — навмисне нанесення збитків державному підприємству, а за це передбачено кримінальну відповідальність.
Михайло Соколов також зазначив, що експедиторам варто краще планувати свою ринкову стратегію. В тому числі, закладати резерви під комерційний ризик падіння вартості оренди вагонів, що, вочевидь, ніхто з них не зробив.
Нагадаємо, раніше Landlord повідомляв про те, що у 2020 році обсяги перевезення зернових впали майже на 20%.
Підписуйся на наш Telegram. Стеж за новинами у зручному форматі!