Новини / Логістика     19 травня 2022 17:40

В Україні планують збільшити перевезення вантажів залізницею на 50% довоєнного рівня – Кубраков

Для збалансування довоєнних обсягів експорту уже заплановано в найближчий рік створити додаткові залізничні термінали на стиках із Польщею, Словаччиною, Угорщиною та Румунією.

Нині обсяги перевезень впали втричі. І головне завдання зараз – запобігти світовій продовольчій кризі та врятувати український експорт. Спільно з системоутворюючими підприємствами країни уряд напрацьовує точкові рішення для відновлення ланцюгів постачань, спільно з сусідніми країнами розробляють чисельні інфраструктурні проєкти, які розширять “вузькі місця” на кордоні та дозволять пришвидшити рух товарів. Про це повідомив міністр інфраструктури України Олександр Кубраков на засіданні Комітету Європарламенту з питань транспорту та туризму (TRAN).

Він наголосив, що велику увагу уряд приділяє збільшенню транспортного потенціалу залізничного сполучення. Для збалансування довоєнних обсягів експорту уже заплановано в найближчий рік створити додаткові залізничні термінали на стиках із Польщею, Словаччиною, Угорщиною та Румунією.

“Очікуємо, що в співпраці з європейськими партнерами збільшимо перевезення вантажів залізницею хоча би на 50% від довоєнного рівня. Це особливо важливо, враховуючи залежність світових ринків від українського агроекспорту”, – зазначив Кубраков.

Міністр нагадав, що автомобільні пункти пропуску взяли на себе основний обсяг експорту продукції з високою доданою вартістю. Та подякува колегам з Румунії та Молдови.

“В першу чергу, висловлюємо вдячність за бездозвільний проїзд автомобільним транспортом, як в двосторонньому сполученні, так і для транзиту територією Румунії. Наразі нашу ініціативу вже підтримало 12  країн ЄС та скасували двосторонні та транзитні дозволи для українських перевізників. Це Болгарія, Угорщина, Італія, Данія, Латвія, Естонія, Литва, Словаччина, Австрія, Греція, Німеччина. Ми очікуємо, що таких країн стане більше”, – зауважив очільник відомства.

Він також подякував партнерам, які миттєво погодили нам бездозвільний проїзд для гуманітарних вантажів, крім вищевказаних країн це також Польща, Молдова, Чехія, Словенія, Нідерланди

Розповів європейським колегам, що в умовах блокади морських портів в Чорному та Азовському морях нами уже створено Дунайський морський кластер, які включає порти, розташовані в Дунайському регіоні. Однак його потужності не можуть компенсувати заблоковані Чорноморські порти, тому закликав підтримати український уряд.

Новини за темою:  VITAGRO запускає мультикультурну переробку: соняшник, ріпак і соя на одному заводі

Нагадаємо, ПрАТ “Українське Дунайське пароплавство” (УДП) оголосило тендери в  системі Prozorro, де розмістило  потужності для вивезення зерна за кордон з Ізмаїльського і Ренійського портів.

Також стало відомо, що експорт залізничним транспортом за останні 2 місяці  зріз на 238%.

Раніше Landlord повідомляв, УЗ обмежує перевезення зерна до Угорщини, Молдови та Румунії.

Після блокування портів рф, наземні шляхи експорту залишились єдиним варіантом постачання зерна та олії у світ. Тож Укрзалізниця взяла на себе український експорт і одразу після вторгнення почала працювати над розширенням пропускної спроможності західних прикордонних переходів. Станом на 17 травня за поточний місяць, Укрзалізниця перевезла 768,3 тис. тонн зерна, 67, 6 тис. тонн рослинної олії та 63,4 тис. т шроту, макухи та лузги.

Анна Лиса

Сподобався цей матеріал?
Підтримайте його автора!

Читайте також