З наступного тижня набирає чинності наказ Мінагрополітики “Про затвердження Вимог до екстрактів кави та екстрактів цикорію”, який запроваджує низку вимог до якості, термінології, маркування, етикетування екстрактів кави та екстрактів цикорію.
Це стало відомо з інформації на сторінці наказу в базі законодавства Верховної Ради.
“Наказ набирає чинності через 6 місяців з дня його офіційного опублікування. Набрання чинності відбудеться 15.05.2023”, – зазначається в картці нормативного акта.
Водночас наказом установлено перехідний період – до 1 січня 2026 року.
Тобто, ще протягом 2,5 років на ринку екстрактів кави та екстрактів цикорію паралельно діятимуть старі норми. І до 1 січня 2026 року не може бути заборонено або обмежено обіг указаної продукції з причин невідповідності вимогам. Але це правило працюватиме лише до закінчення термінів придатності вказаної продукції.
Стеж за новинами у зручному форматі: Підписуйся на наш Twitter
Загалом вимоги застосовуватимуться до екстрактів кави та екстрактів цикорію, призначених для споживання людиною, за винятком харчового продукту з назвою “cafe torrefacto soluble”.
Вимоги поширюватимуться на показники або властивості екстрактів кави та екстрактів цикорію, термінологію, маркування та етикетування. Так, наприклад, в одному полі видимості з назвою харчового продукту виробників зобов’яжуть вказувати властивості продукту.
Метою наказу є стимулювання виробництва безпечної та якісної продукції з належним маркуванням.
Читайте також: Чим загрожує надмірне споживання кави – вчені провели нове дослідження
Таким чином в законодавстві України буде імплементовано Директиву Європейського Парламенту і Ради 1999/4/ЄС від 22 лютого 1999 року щодо екстрактів кави та екстрактів цикорію, що позитивно вплине на експортний потенціал національних виробників.
Директиву було розроблено, щоб дати означення екстрактам кави та екстрактам цикорію, визначити які речовини можна додавати під час їх виготовлення, встановити спільні правила щодо пакування та маркування таких екстрактів, а також конкретизувати умови, за яких певні позначення можна використовувати для деяких із цих продуктів, щоб забезпечити їх вільний рух у межах ЄС.
Нагадаємо, кава стала одним з найбільших програшів у ритейлерів у 2022 році: робуста впала на 23%, а арабіка втратила чверть своєї вартості.
З 1 квітня 2023 року вартість кави зросла. Українські мережі супермаркетів раптово підвищують ціни на каву всіх марок, цукор та навіть вершки.
Валерія Пепеля
Підписуйся на наш Telegram. Стеж за новинами у зручному форматі!