Новини    04 квітня 2018 17:10

Українським виробникам ягід не обов’язково виходити на експорт заради високого доходу


Експорт українських свіжих та заморожених  ягід з України за останні чотири роки зріс в 3 рази. Відбулось це лише за рахунок двох факторів: девальвації гривні та зниженні імпортного мита в країнах ЄС. Але в майбутньому треба бути готовим до зростання конкуренції  і, відповідно, до зниження цін. Особливо це буде відчуватись на зовнішньому ринку. Про це повідомляє портал «Інфо-Шувар», з посиланням на президента асоціації «Ягідництво України» Ірину Кухтіну.

Згідно інформації, експортний прорив українських ягід спричинив повальне захоплення вирощуванням цих культур на рівні всіх видів господарств. Сьогодні ягідні ділянки закладаються в усіх регіонах України. Розмір ягідних плантацій сягає від кількох соток до 100 і більше гектарів. У кожного фермера – своя технологія і розуміння подальшого збуту  своєї продукції, в тім, не всі розуміють, наскільки цей ринок специфічний.

«Перш за все треба усвідомити, що міряти ягідні ділянки треба не гектарами, а робочою силою.  Сьогодні ягідні плантації закладають виробники зернових та олійних, які звикли працювати великими форматами. Але хто буде збирати цей врожай? В нас дефіцит робочих рук існує навіть на рівні середнього фермера і ця проблема буде лише загострюватись», – наголосила Ірина Кухтіна.

Та додала, що в минулому році українським виробникам ягід підіграла погода.

«Але на перспективу треба розуміти, що при стабільному курсі гривні або його зростанні наша конкурентоспроможність на зовні буде знижуватись і на свіжому ринку і на ринку сировини. Тому що  в ЄС виробництво теж зростає і дуже швидко. Крім того, зовнішній ринок треба дуже ретельно вивчати. Припустимо, ціна на малину 8 EUR за кілограм у січні в супермаркеті Берліну – це інформація ні про що – ми в лютому малину не вирощуємо. Набагато кориснішої була б інформація про ціни на малину в Австралії, але в липні або серпні», – вважає експерт.

За словами фахівця, в ягідному бізнесі треба звертати увагу на багато чинників: розмір господарства, кліматична зона,  відстань до головних ринків збуту, технологія виробництва. Наприклад, фермери Закарпаття отримали «джекпот» у вигляді шикарних кліматичних умов і відносно недалекої відстані до ЄС.  А от для виробників  Центральних та Південних регіонів України величезне значення має відстань від великих міст в Україні, бажано щоб вона була не більш ніж 100 км.

«Зараз багато  агітують за експорт, але чому ми забуваємо про можливості внутрішнього ринку? Тут не треба робити особливі сертифікати, дрібний виробник може достатньо дорого продавати свою ягоду в Україні, виходячи на ринок в квітні або травні. Створення брендів на базі кооперації виробників гарантуює  додаткові 3-5 грн на 1 кг ягоди», – додала вона президент асоціації «Ягідництво України».

Читайте також

Ще немає новин у цій стрічці ...