Новини / Аналітика / Фінанси     11 квітня 2024 20:39

У 2023 році УЗ отримала п’ять мільярдів прибутку

Голова правління компанії зазначив, що 50% прибутку, отриманого 2023 року, УЗ перерахувала до держбюджету у вигляді дивідендів

За підсумками минулого року АТ “Укрзалізниця” отримала 5 мільярдів гривень чистого прибутку, також компанія отримала прибуток у січні-березні цьогоріч, повідомив голова правління УЗ Євген Лященко на зустрічі з журналістами, передає Інтерфакс-Україна.

Згідно з презентацією, представленою на зустрічі, у 2023 році чистий прибуток УЗ становив 5 млрд грн. Розмір прибутку у січні-березні цього року не уточнили.

Серед ключових чинників, що позитивно вплинули на фінансові результати УЗ, в компанії назвали:

  • дохід від пасажирських перевезень, який збільшився завдяки збільшенню пасажирообігу на 11% (+1,42 млрд грн);
  • зменшення витрат на матеріали та ремонти завдяки заходам з економії, зокрема використанню старогорілих матеріалів (+4,81 млрд грн);
  • стабільніший, ніж очікували спочатку, курс гривні (+4,53 млрд грн);
  • відновлення корисності активів на деокупованих територіях (+1,88 млрд грн).

Також позитивний вплив на фінансовий результат мали скасування зобов’язання зі сплати земельного податку за об’єкти на окупованих територіях (+0,69 млрд грн), зниження ставки земельного податку внаслідок роботи з перереєстрації земельних ділянок (+0,55 млрд грн), зростання доходів від допоміжної діяльності: послуг охорони – на 25% і послуг обслуговування пасажирів – на 24% (+527 млн грн).

Водночас негативний вплив на фінансові показники УЗ мало зниження у 2023 році доходу від вантажних перевезень, у зв’язку з тимчасовим зупиненням роботи зернового коридору та конвенційних обмежень на експорт сільгосппродукції до ЄС (- 8,57 млрд грн), а також підвищення заробітної плати для уникнення відтоку кадрів (-3,41 млрд грн).

Голова правління компанії зазначив, що 50% прибутку, отриманого 2023 року, УЗ перерахувала до держбюджету у вигляді дивідендів.

Також компанія за власні кошти продовжує відновлювати інфраструктуру, яка зазнає пошкоджень унаслідок атак РФ. І як один із найбільших операторів розподілу електроенергії, інвестувала в захист підстанцій і критично важливих об’єктів енергетичної інфраструктури.

Заступник директора з виробництва вагоноремонтного напрямку департаменту виробництва Укрзалізниці Даниїл Глущенко пояснив, що компанія раніше акцентувалася на виготовленні лише піввагонів через наявний профіцит такої продукції.

Новини за темою:  Бізнес просить відтермінувати єврорегламенти REACH та CLP: чому компанії не готові до нових вимог

Однак зараз на увазі – розширення моделей вагонів, що стало можливим завдяки діяльності підприємств, які надають транспортні та сервісні послуги. Наприклад, завдяки роботі підприємств «Центр транспортної логістики» і «Центр транспортного сервісу «Ліски», Укрзалізниця змогла розробити та побудувати 500 фітингових платформ.

Також були досягнуті успіхи в збільшенні виробничих можливостей. Вперше в історії Укрзалізниці на її власних заводах були виготовлені думпкари та хопер-дозатори для ремонту колій. Крім того, був створений дослідний зразок зерновоза, який пройшов сертифікацію і буде вироблятися у майбутньому.

У планах також замовлення 120 зерновозів європейського зразка для вантажних перевезень і розробка універсального вантажного вагона, який може використовуватися як критий вагон і як зерновоз.

Нагадаємо, акціонерне товариство «Укрзалізниця» розраховує збудувати 120 вагонів-зерновозів цього року для використання внутрішньо в країні та на міжнародних залізничних мережах. Згідно з планами, до кінця поточного року парк вагонів-зерновозів філії «Центр транспортної логістики» компанії буде поповнено 120 новими одиницями. Основною перевагою цих вагонів є можливість перевезення зерна без необхідності перевантаження як на території України, так і за її межами.

Раніше стало відомо, що АТ “Укрзалізниця” частково переглянуло умови проведення аукціонів з використання вагонів-зерновозів (ЗРВ), збільшивши їхню кількість 300 на добу. Крім того, у компанії заявили, що  збудували на власних потужностях зерновоз, який оптимально пристосований для перевезень колією 1520 мм та євроколією – 1435 мм. Більшість комплектуючих і матеріалів для нього – вітчизняного виробництва.

Інформація, яку оприлюднило Міністерство фінансів, була підтверджена Укрзалізницею: лише 4,2 млрд грн з 5 млрд грн, виділених компанії з держбюджету у 2023 році, було використано. Згідно з Законом України “Про Державний бюджет на 2024 рік”, у 2023 році Укрзалізниця заощадила 800 млн грн, які будуть перенаправлені на фінансування експлуатації автомобільних доріг.

“Укрзалізниця” планує досягти чистого прибутку в розмірі 7 мільярдів гривень за 2023 рік, порівняно зі збитком в 9,6 мільярда гривень у 2022 році. У поточному році “Укрзалізниця” очікує рекордний дохід за останні п’ять років – 99,6 мільярда гривень. З цієї суми, 82,1 мільярда гривень припадає на вантажні перевезення, 8,4 мільярда гривень – на пасажирські перевезення, а решта 9,1 мільярда гривень – на інші доходи.

Новини за темою:  Нові можливості для експортерів: які сервіси Експортно-кредитного агентства з'явилися на "Дія.Бізнес"

Протягом минулого місяця Укрзалізниця встановила новий рекорд, перевізши 14 мільйонів тонн вантажів – найвищий показник з початку повномасштабної війни. Про це заявив президент України Володимир Зеленський у своєму відеозверненні.

АТ “Укрзалізниця” частково переглянуло умови проведення аукціонів з використання вагонів-зерновозів (ЗРВ), збільшивши їхню кількість 300 на добу.

За січень-жовтень 2023 року “Укрзалізниця” перевезла 120,58 млн тонн, що на 7,1% менше вантажів, ніж за аналогічний період минулого року. Але у жовтні показник перевищив минулорічний.

Акціонерна компанія “Укрзалізниця” на своїх власних виробничих потужностях досягла рекордного показника – зведення 528 вантажних вагонів. На виробничих майданчиках компанії був зведений зерновоз, який ідеально підходить для перевезень на коліях розміром 1520 (український стандарт) та 1435 (європейський стандарт) міліметрів. Більшість комплектуючих та матеріалів для нього вироблені в Україні.

АТ “Укрзалізниця” частково переглянуло умови проведення аукціонів з використання вагонів-зерновозів (ЗРВ), збільшивши їхню кількість 300 на добу. Також АТ заявляла, що чекає пропозиції від учасників зернового ринку щодо укладення довгострокових договорів (6–12 місяців) на використання вагонів-зерновозів філії ЦТЛ, що нівелює сезонні коливання вартості використання вагонів.

Новини за темою  Курс валют 14 березня: скільки коштує долар та євро

Уряд визначив, що “Укрзалізниця” має перерахувати до бюджету принаймні 50% дивідендів. Загалом уряд визначив обсяг дивідендів, які повинні бути сплачені до бюджету акціонерними товариствами з участю держави. Згідно з повідомленням Урядового порталу, це рішення визначене в постанові Кабінету Міністрів, передало Міністерство економіки України. Це правило також застосовується до господарських підприємств, в яких 50% і більше акцій належать підприємствам зі 100% часткою держави, зокрема до їхніх дочірніх підприємств.

Анна Лиса

Сподобався цей матеріал?
Підтримайте його автора!

Читайте також