Новини

Третина кави на українському ринку є підробкою – Гетманцев

Ринок контрафактної кави в Україні сягає 30%.

Про це заявив глава Комітету ВР з питань фінансів, податкової та митної політики Данило Гетманцев у Telegram.

“Процвітає контрафакт і підробка світових та українських брендів, а також продаж під брендами на ринках та через інтернет того, що кавою називати не можна, з мальтодекстрину”, — заявив він.

Як уточнив Гетманцев, мальтодекстрин — це речовина, яку додають у каву замість кави, коли роблять контрафакт.

Стеж за новинами у зручному форматі: Підписуйся на наш Twitter 

За його словами, таку інформацію він отримав під час зустрічі з виробниками кави.

“Ситуація на ринку одночасно жахлива та типова для нашої країни. 30% ринку в тіні. Гранульована кава завозиться за митною вартістю нижче за зелене зерно”, — розповів глава фінкомітету.

Він зазначив, що в Україні є люди, які прикривають такий бізнес.

“Бізнес … просить одного — виконати обовʼязок держави із забезпечення законної та прозорої роботи ринку. В цьому ж зацікавлені й споживачі кави, і сама держава, що збирає гроші на армію. У цьому не зацікавлені кілька сімей “бізнесменів”, що налаштували суперприбутковий бізнес під чужими брендами, без сплати податків та за рахунок нашого здоровʼя”, — зазначив Гетманцев.

Нагадаємо, шведська компанія з виробництва рослинних олій AAK оголосила про випуск замінника какао-масла (CBS). Запатентована сполука CBS на рослинній основі дає змогу використовувати до 15% інгредієнтів какао для смаку, CEBES Choco 15 від AAK також не містить трансжирних кислот (ТЖК).

Кава стала одним з найбільших програшів у ритейлерів у 2022 році: робуста впала на 23%, а арабіка втратила чверть своєї вартості.

З 1 квітня 2023 року вартість кави зросла. Українські мережі супермаркетів раптово підвищують ціни на каву всіх марок, цукор та навіть вершки.

Ключовий виробник какао-бобів у світі – Гана, попередила європейських покупців, що вони повинні бути готові платити за боби більше, оскільки продукція, вирощена відповідно до нових вимог ЄС, буде коштувати дорожче.

Валерія Пепеля

Валерія Ясницька

Журналіст-аналітик, редактор. Пише інтерв'ю та статті про агробізнес. Має дві вищі освіти - економічну та технічну. У друкованих та онлайн-ЗМІ працює від 2006 року. Улюблена тематика - економічне та соціально-політичне життя України.

Схожі статті

Кнопка "Повернутися до початку