Російська влада вважає, що підвищенні цін на продовольчі товари цього разу винні не торгівельні мережі, а виробники аграрної продукції. Прем’єр-міністр РФ доручив профільним міністерствам дослідити причини подорожчання продуктів харчування і запропонувати заходи щодо стримування зростання роздрібних цін. Про це повідомляє сайт «Лабораторії репутаційного аналізу РАСО».
Особливістю наявної ситуації стало те, що в цей раз критика не сфокусувалася на ритейлі, а торкнулася всього ланцюжка виробництва і торгівлі, у тому числі й сільгоспвиробників. Експерти РАСО підкреслюють, що зміщення акцентів є відносним успіхом місцевих великих торгових мереж – Х5 Retail Group, «Магніту» та «Лєнти» – які наразі не опинилися «крайніми» в цій ситуації, хоча в цілому загроза жорсткого адміністративного регулювання негативно впливає на ситуацію в галузі.
«У минулі часи докори представників влади заявлялися в першу чергу на адресу рітейлу, який на рівні масового стереотипу обмежений функцією посередника. Виробник на хвилі імпортозаміщення був символічним центром уваги – його прагнули підтримати, захистити, долучитися до аури важливої справи. А великі мережі виявлялися найзручнішою мішенню для популістської риторики», – пояснюють в РАСО.
Читайте: Зниження ПДВ до 14%: які головні проблеми виникають у аграріїв
Але наразі російський Мінсільгосп повідомив, що ритейлу вдалося компенсувати майже двократне зростання вартості закупівлі, а зона критики змістилася на адресу виробників сільськогосподарської та продовольчої продукції.
На користь торговельних мереж міг зіграти і той факт, що рітейл в період пандемії виявився на передовій, зміг не допустити дефіциту і кратно розширити онлайн-канал реалізації.
Нагадаємо, раніше Landlord повідомляв про те, що за 11 місяців 2020 року Україна експортувала кукурудзи на $4,14 млрд.
Підписуйся на наш Telegram. Стеж за новинами у зручному форматі!