Україна не може розраховувати на те, що путін дотримає свого слова і надасть безпечний прохід зерновим судам, заявив міністр сільського господарства Німеччини Джем Оздемір під час візиту до Києва в п’ятницю, де він також пообіцяв кошти для підтримки альтернативних експортних маршрутів, повідомляє Euractiv.
Блокада рф чорноморських портів України призвела до того, що країна не може експортувати більшу частину свого зернового запасу, що викликає дефіцит продовольства в залежних від імпорту регіонах світу та занепокоєння щодо того, де має зберігатися новий врожай.
Водночас москва натякнула на можливість надання кремлем безпечного проходу українським зерновим судам через Чорне море в обмін на послаблення Заходом санкцій. Однак Україна, а також кілька її партнерів зустріли це з цинізмом, які побоюються, що росія може зловживати відкритими торговими шляхами для нападу на прибережні міста, такі як Одеса.
Виступаючи після зустрічі зі своїм українським колегою Миколою Сольським, Оздемір зауважив, що поділяє скептицизм України щодо обіцянок рф.
“Довіряти обіцянкам путіна без будь-яких надійних, ефективних військових гарантій було б згубно для України”, – наголосив він.
Після візиту до Польщі (8-9 червня) німецький міністр відвідав Київ, щоб обговорити допомогу Україні, а також безпечні маршрути експорту продовольства.
“Поки путін блокує морський шлях, ми повинні використовувати й активізувати всі доступні альтернативи: дороги, залізницю та Дунай”, — зазначив Оздемір, додавши, що Німеччина “не відступить” від цього.
Щоб активізувати зусилля з вивезення української пшениці з країни через Дунай, міністр пообіцяв кошти для фінансування розширення лабораторних потужностей в українському місті Ізмаїл, розташованому на березі річки поблизу румунського кордону, щоб мінімізувати час обороту суден на кордоні.
Однак, будь-яке рішення, окрім відновлення чорноморських торговельних шляхів, є “другим або третім найкращим рішенням”, пояснив Оздемір, зауваживши, що, навіть якщо використовувати його максимально, “залізничний, автомобільний або річковий транспорт не розв’яже цю проблему”.
Це зображає тезу, яку висловив заступник міністра сільського господарства України Маркіян Дмитрасевич в недавньому інтерв’ю виданню, де він наголосив, що, намагання створити альтернативні експортні маршрути, ніколи не зможуть зрівнятися з потужностями транспорту через Чорне море.
“Головне питання – допомогти Україні знову стати суверенною та незалежною та повернутися на світові ринки”, – підсумував Оздемір.
Довідка. Морська блокада з боку москви порушила весь зерновий ланцюг експорту та поставила під загрозу глобальну продовольчу безпеку, а ООН висловила тривогу. Багато країн Близького Сходу, зокрема Єгипет, Туніс, Алжир та Туреччина, залежать від експорту зерна України.
Нагадаємо, Україна не виключає планів рф скористатись гуманітарним коридором для нападу на південь.
Раніше Landlord повідомляв, що війна в Україні призведе до масштабної продовольчої кризи – ООН.
Постійний представник України при ООН Сергій Кислиця на засіданні Ради Безпеки ООН порівняв путіна зі сталіним, бо той використовує продовольство як зброю проти України.
РФ, яка розв’язала війну з Україною, несе повну відповідальність за брак зерна на міжнародному ринку та пов’язані з цим загрози глобальній продовольчій безпеці. Про це повідомив у Twitter представник ЄС з закордонних справ та політики безпеки Жозеп Боррель.
Водночас ЄС шукає альтернативний шлях для експорту українського зерна.
Анна Лиса
Підписуйся на наш Telegram. Стеж за новинами у зручному форматі!