Новини / Кооперативи     06 червня 2019 13:14

Прибуток на равликах: як знайти нішу маленькому сільгоспкооперативу

Співзасновники кооперативу «Родинний добробут» зробили акцент на органічній продукції та їстівних равликах, на яких є попит у Європі. Вибирали напрямки, де ще не розвинена конкуренція, але вже є попит.

Про те, що лежить в основі кооперації, як збувати продукцію та знайти свою нішу, розповів в ефірі радіо Agro FM Антон Дундій, співзасновник кооперативу «Родинний добробут» ( Київська область, Фастівський район, село Великі Гуляки).

Орієнтир – на нішеві продукти

Наразі «Родинний добробут» об’єднує близько 50 людей. Антон Дундій підкреслює, що кооператив об’єднує однодумців та їхні компетенції, і спільні зусилля допомагають досягати успіху, і в цьому сенс кооперативу.

– Кооперація – це чесне об’єднання людей, коли кожен вносить якусь частку і відповідно до цієї частки отримує чи то дохід, чи то продукцію, – так він визначає сенс об’єднання.

Створили кооператив «Родинний добробут» у 2015 році. Основний проект – тепличний напрямок (овочі, зелень, салати). Від початку орієнтувалися на нішеві продукти, де ще не була розвинена конкуренція: виробляють лише органічну продукцію, без застосування пестицидів, хімічних добрив. На цьому будують і маркетингову політику. Знайти свою нішу та своїх клієнтів – напевне, в цьому й є секрет успіху маленького кооперативу.

Антон Дундій підкреслює, що до кооперативу можна прийти зі своєю ідеєю, й він допоможе з ресурсами, збутом.

– Але й інші можуть долучитися зі своїм напрямком, запропонувати ідею, – каже він.

Окремий напрямок у «Родинному добробуті» – це вирощування їстівних равликів, і тут головний ринок – експорт до країн Європи, хоча всередині країни теж уже виявляють інтерес до цієї продукції, каже Антон Дундій. Клієнтів за кордоном шукає сам «кооператив у коопераптиві», який займається равликами.

– Конкуренція маленька, попит великий. Ринок стрімко розвивається, – каже про сегменти роботи кооперативу його співзасновник.

Читайте: Сімейні фермерські господарства виробляють 80% продовольства у світі. 8 промовистих фактів від ФАО

Органічний сертифікат за спрощеною процедурою

Кооперативу вдалося отримати сертифікат на органічну продукцію за прискореною процедурою сертифікації. Це дозволяється, коли є докази, що 10 років на території, яку використовує виробник, нічого не вирощувалося. Оскільки землі, де зараз господарює «Родинний добробут», не використовувалися 20 років, кооператив пройшов процедуру сертифікації за півроку. Хоча, зазвичай, на цей процес йде 3 роки, розповів Антон Дундій.

Замість базару – передплата на овочі

«Родинний добробут» – кооператив невеликий. Може стабільно нагодувати овочами близько 300 клієнтів.

Зараз в роботі близько  3 тис. кв. м теплиць та три гектари відкритого ґрунту, але найближчим часом планують збільшити ці обсяги втричі.

Як розповів Антон Дундій, агропродукція продається завдяки Facebook та «сарафанному радіо» – більшість клієнтів приходить за рекомендаціями своїх знайомих.

«Родинний добробут» продає продукцію, у тому числі, й за передплатою.

– Можна зробити передплату – і отримувати продукцію  доставкою додому. Продукція в кошику може змінюватися залежно від сезону, – каже співрозмовник Agro FM.

– Ми хочемо бути замінником походів у магазин чи на базар за овочами та зеленню,- продовжує він.

«Родинний добробут» планує розвивати й інші напрямки органічної продукції, зокрема, сир та хліб.

Раніше Landlord у спецпроекті розповідав про успіх сімейного фермерського господарства в Польщі.

Читайте також