Про результати 4 сезонів та нові можливості програми індексного страхування врожаю «МетеоЗахист», аналогів якій немає на вітчизняному ринку, йшлося на конференції, що відбулася сьогодні в готель Alfavito.
Індексне страхування це інновація. У світі цей вид страхування досить швидко розвивається, відзначає Андрій Заріпов, експерт із питань агрострахування проекту IFC «Розвиток фінансування аграрного сектора в Європі та Центральній Азії». Потреба у агрострахуванні з року в рік зростає. Це пов’язано зі змінами клімату. Програма «МетеоЗахист» стартувала в Україні в 2015 році.
«Багато хто на ринку зараз цікавиться саме індексним агрострахуванням, але подібних програм я поки що не зустрічав», – говорить Андрій Заріпов.
За обсягами ще найбільш масова програма аграрного страхування в Україні.
«Я радий, що програма росте, розвивається. З кожним роком еволюціонує, пропонує страхування від нових ризиків. Також зростає відсоток виплат. Думаю, що страхові компанії традиційного страхування стільки не платять. Із різних причин. Не тому, що вони погано працюють», – сказав Андрій Заріпов під час конференції.
Читайте: Як захистити врожаї від катаклізмів
Експерт відзначає: імпонує підхід, який від самого початку був закладений у роботі програми агрострахування: треба платити частіше й потроху. Бо основна мета проєкту – саме розвиток культури страхування.
«Ми всі ж розуміємо, що в країні культури страхування ще немає. Мало хто страхує автомобілі стосовно додаткової відповідальності, КАСКО. Бо ж обов’язковим є лише страхування цивільної відповідальності. Й поступово народ до цього звик. Але ж є ще багато інструментів управління ризиками. Агрострахування – це такий вид діяльності, який допомагає виробникам доборе стабілізувати грошовий потік. Бо ж дуже часто репутація поганого займача у агровиробника складається не через те, що він робить щось неправильно. Це часто результат поганих погодних ризиків, чи поганої погодної ситуації. І А для кредиторів же важливо, щоб партнер із року в рік був стабільним», – пояснює Андрій Заріпов.
За словами експерт, мало хто розумію, але агровиробник – хоч для кредитора, хоч для виробника захисту рослин, є клієнтом протягом 30-40 років. Поступово вони з року в рік ростуть, розширюють свій бізнес. Відповідно важливо, щоб клієнт залишався й цього року, й на наступний. І одним із інструментів, який дозволяє зберігати це партнерство – і є агрострахування.
Відзначимо, раніше керівник напряму захисту агрономічних ризиків компанії «Сингента» у Східній Європі Роман Хрипко розповів про переваги індексного страхування “МетеоЗахист”.
Підписуйся на наш Telegram. Стеж за новинами у зручному форматі!