Виконання вантажовідправниками узгоджених з УЗ та іноземними перевізниками планів щодо навантаження зернових в бік західних прикордонних переходів становить лише 24,1%. Про це повідомив заступник директора департаменту комерційної роботи АТ “Укрзалізниця” Валерій Ткачов, передає Rail.insider.
Спостерігається тенденція до зменшення перевезень в бік західних переходів. Фактична середньодобова здача вантажів через залізничні стики за жовтень у порівнянні з вереснем 2022 року зменшилась на 252 вагони, у тому числі з зерновими вантажами зменшилась на 48 вагонів. Добове передання вагонів скоротилося з 536 до 488 одиниць, або на 9%. Разом із тим скоротилися і черги.
Стеж за новинами у зручному форматі: Підписуйся на наш Twitter
Це пов’язане з переорієнтуванням перевезень в морські порти після відкриття зернового коридору. Водночас чимало компаній не скасовують плани відвантаженні в бік сухопутних переходів, отже відсоток їхнього виконання є дуже низьким.
“Дуже низький відсоток виконання планів. Наприклад, по Батьове виконання планів по зерновим лише 26,6%. Заявили 3871 вагон, навантажено тільки 1029. Це дуже погано, це неритмічне відвантаження. По Вадул-Сірету виконання планів 11%, Дякове – 27%, Ізов – 29%, Рені – 20%, Ужгород – 23%, Чоп – 15%, Ягодин – 5,5%”, – навів приклади представник УЗ.
Ненабагато краще ситуація з іншими аграрними вантажами: щодо олії виконання планів становить 35%, щодо макухи – 44%.
Натомість Ткачов закликав бізнес попереджати про скасовування планів, аби дати можливість іншим скористатися провізною спроможністю переходів.
Крім того, він попросив відповідально поставитися до планування обсягів перевезень на листопад: “Сьогодні-завтра ми сформуємо заявки на листопад. Прошу всіх відповідально поставитися до планування. Заявляти тільки те, що ви фактично повезете. Щоб не було такої ситуації, як зараз”.
Відповідаючи на запитання щодо можливих санкцій, він відмітив, що наразі немає “жодних штрафних санкцій стосовно відправників за невиконання планів”. Проте, якщо бізнес консолідовано підтримає УЗ, то компанія “зможе якось коригувати уже узгоджені плани”.
Нагадаємо, у вересні АТ “Укрзалізниця” збільшило обсяги перевезень зерна та продуктів перемолу більше, ніж на 60%.
На аукціонах щодо відправлень вагонів філії “ЦТЛ” Укрзалізниці спостерігається падіння активності та зниження ставок.
Раніше Міністерство інфраструктури України погодилося з пропозицією “Укрзалізниці” про підвищення тарифів на перевезення вантажів на 70%.
Натомість у червні та липні “Агропросперіс” закупив 20 зерновозів TAD AGRO 55-3.
Попри всі заходи з покращення зернової логістики, весь об’єм зернових та олійних вивезти у бажані терміни не вдасться. Експорт буде розтягнений у часі, тому потрібно працювати над можливостями довгострокового зберігання продукції. По це заявив перший заступник міністра агрополітики Тарас Висоцький.
Анна Лиса
Підписуйся на наш Telegram. Стеж за новинами у зручному форматі!