Механізм формування черги для проходження інспекцій великовантажних суден, збільшення їх тоннажності, довготривале планування роботи морських терміналів і операторів та терміни запровадження нових правил обговорили на засіданні Координаційної ради з питань логістики в сільському господарстві під головуванням Міністра аграрної політики Миколи Сольського.
Про це повідомила пресслужба Мінагрополітики.
У засіданні також взяли участь представники Міністерства інфраструктури, Міністерства економіки, Міністерства фінансів, комітету ВР з питань аграрної та земельної політики, секретаріату КМУ, Державної прикордонної служби, Адміністрації морських портів України АСС, ЕВА, УЗА, УКАБ, ВАР та учасники ринку.
Стеж за новинами у зручному форматі: Підписуйся на наш Twitter
За інформацією Мінінфраструктури, через сповільнення інспекцій JCC у Босфорі суден, що прямують до України в рамках зернової угоди, на 9 лютого сформувалася черга у 108 суден. Загалом 177 суден заявлені операторами та передані до координаційного центру.
Щоб зменшити час простою та збільшити обсяг експорту, учасники Координаційної ради запропонували збільшити мінімальну тоннажність суден. Зокрема, для зернових – з 20 тис. тонн до 25 тис. тонн, для олії – з 6 тис. тонн до 10 тис. тонн, для шроту – залишити без змін (15 тис. тонн).
Учасники Координаційної ради, розглянувши пропозиції ринку, запропонували запровадити нові правила для тих суден, які ще не очікують в черзі. Враховуючи середню кількість інспекцій – 2,5 судна за добу – очікується, що нові правила дадуть ефект щодо збільшення відвантажень через півтора місяця.
Щодо механізму формування черги для проходження інспекцій великовантажних суден, зійшлися на думці, що наявний механізм квот є оптимальним. Роботу терміналів та операторів ухвалили планувати мінімум на місяць, що дозволить зменшити час простою суден, через краще планування часу їх підходу до Босфору.
З огляду на складність ситуації та необхідність часу на опрацювання пропозицій, було домовлено провести чергове обговорення цього питання на наступному засіданні КР.
Нагадаємо, 26 жовтня для суден, які йдуть в українські порти в рамках “зернового коридору”, запровадили електронну чергу. Подібна технологія була раніше впроваджена та показала свою ефективність у Дунайських портах.
Електронна черга дозволила зробити прозорим планування заходу та виходу суден у портах Великої Одеси, однак вона не розв’язує проблему інспекції в Босфорі.
30 жовтня рф заявила про вихід із зернової угоди нібито через те, що Україна обстріляла кораблі Чорноморського флоту країни-агресорки. Попри це, Україна, Туреччина та ООН продовжили рух суден у межах зернового коридору.
2 листопада росія повернулася до зернової угоди.
Водночас Чорноморська зернова ініціатива працює не на повну потужність через російських інспекторів, котрі перевіряють зерновози у “коридорі”. У жовтні представники рф у Спільному координаційному центрі (СКЦ) працювали так, що кількість інспекцій на добу скоротилася до семи-дев’яти, зрештою виникла черга з 210 суден. Половина з них була завантажена й очікувала інспекції на вихід, ще половина – на вхід.
Нині у Босфорі очікує на інспекцію майже сотня суден з українським продовольством.
Україна розглядає можливість надати пріоритет більшим суднам для проходження зерновим коридором з метою збільшення обсягів експорту, оскільки інспекції сповільнюють темпи.
Валерія Пепеля
Підписуйся на наш Telegram. Стеж за новинами у зручному форматі!