Новини / Інвестиції     22 лютого 2022 14:02

Молочний бізнес в Україні стає дедалі прибутковішим — Сергій Гордійчук

У компанії DeLaval в Україні зазначають, що на ринку існує тенденція укрупнення ферм ВРХ, оскільки невеликі комплекси програють у рентабельності

Компанія DeLaval не потребує особливих представлень, оскільки має статус провідного світового виробника обладнання для молочних ферм. Під час виставки «АгроВесна 2022» ми поспілкувалися із solution-менеджером DeLaval в Україні, Білорусі та Молдові Сергієм Гордійчуком, аби дізнатися про перспективи розвитку молочного напряму ВРХ у найближчі роки.

Які новинки представила компанія DeLaval на виставці «АгроВесна 2022»?

Передусім це унікальний навігатор стада, який фактично є менеджером здоров’я корів. Цей прилад у режимі онлайн визначає наявність гормону прогестерону. Завдяки цьому можна зрозуміти, коли корова перебуває в охоті, визначити найкращий момент для осіменіння тощо. Раніше використовували якісь допоміжні інструменти, наприклад фітнес-браслети, що давали інформацію лише за додатковими показниками. Натомість наш навігатор вибудовує повністю біологічну модель тварини.

Також високу ефективність демонструє і спеціальна камера вгодованості, яка розташовується над твариною.
Якщо говорити про великі комплексні рішення, то це наші абсолютно нові доїльні зали Е-300, конструкція яких увібрала все найкраще з технологій DeLaval. Тут автоматизовано все, що можна автоматизувати. На наші нові доїльні зали вже є замовлення в Україні, і вони розпочнуть працювати у нас вже цього року.

Чи пропонуєте ви додаткові інструменти підтримки клієнтів?

Найголовніше для нас, щоб наше обладнання працювало якісно та без перебоїв. Адже це не разові продажі, а стабільні довгострокові стосунки із клієнтами. Тому ми пропонуємо не лише якісне сервісне обслуговування, а й консалтингові послуги, управління стадом, навчання персоналу тощо. Також у нас діють цікаві програми фінансування, зокрема лізинг строком до семи років, разом із відсотковими ставками шведських банків.

Чи вплинули фактори нестабільності, яких так багато впродовж останніх років, на бізнес-діяльність компанії?

Зміни відбуваються завжди, як у кращий, так і в гірший бік. Наразі аграрії стали більше дивитися на тваринницьку галузь як на реальний бізнес, оскільки розуміють, що люди завжди будуть їсти. Ми фіксуємо стабільне зростання. Це пояснюється зокрема і тим, що через запровадження ринку землі фермери розуміють, що земельні банки компаній будуть обмежені, як і можливість розвиватися за рахунок нарощення земельних площ у рослинництві. Їхній прибуток буде обмежений кількістю гектарів. Тому необхідно створювати додану вартість і пропускати врожай через нове джерело доходів. Найперший варіант у такому разі — саме тваринництво.

Читайте: До 15% угод на мінеральні добрива ми уклали за програмою зернообміну — Євген Хуриленко

Якими є перспективи молочного бізнесу сьогодні?

Українські фермери ніколи не розраховували на допомогу з боку держави, і в цьому їхня перевага. Так, часткова компенсація працює, і люди отримують гроші за худобу. Це мотивує, але головне те, як люди самі вибудовують власну бізнес-модель. Ринок молока в Україні і близько не заповнений. Три роки поспіль ми фіксуємо зростання цін на молоко, і так триватиме й надалі. Наявна гостра нестача якісної сировини, в тому числі через заборону приватним господарствам здавати молоко нижчого ґатунку. Україна і досі імпортує молочку, тому перспективи молочного бізнесу дійсно гарні. Також відзначу, що на ринку існує тенденція укрупнення ферм, оскільки невеликі комплекси не такі рентабельні.

Нагадаємо, раніше ми розповідали про, тваринницьку ферму «Ерідон»: соціальний проект чи диверсифікація бізнесу?

 

Сподобався цей матеріал?
Підтримайте його автора!

Читайте також