Черга зі 120 суден ускладнює українсько-російську угоду з чорноморського експорту зерна

Черга зі 120 суден утворилася на в’їзді та виїзді до чорноморських портів України, натомість час інспекції суден виріс до 10-15 днів через недостатню кількість інспекторів. Про це пише Financial Times.
Стеж за новинами у зручному форматі! Підписуйся на наш Telegram
Наприкінці минулого тижня кількість суден, що очікують на відплиття в українські порти або з них, досягла рекордної позначки в 120 суден. Час, який судна змушені чекати перевірки в моніторинговому центрі в Стамбулі, з середини вересня збільшився до 10-15 днів.
Як результат, бізнес закликає до збільшення кількості інспекторів, щоб задовольнити попит з боку великої кількості суден, що використовують цей маршрут. Україна прагне експортувати якомога більше зерна, щоб звільнити місце в своїх елеваторах для нового врожаю. За словами двох чиновників, знайомих з ходом угоди, вона все більше стурбована відставанням у виконанні зобов’язань.
Амір Абдулла, представник ООН, відповідальний за координацію Чорноморської зернової ініціативи, визнав, що п’ять груп інспекторів, до складу яких входять представники рф, України, Туреччини та ООН, намагаються задовольнити попит.
Нагадаємо, обсяги експорту українського зерна з дунайських портів зросли у 3,2 раза. Так, у січні-серпні українські порти на Дунаї — Рені, Ізмаїл та Кілія — перевалили 3,4 млн тонн зерна.
За 1,5 місяця роботи “зернового коридору” через порти Великої Одеси експортовано 3,1 млн тонн агропродукції. Всього з українських портів вийшли 134 судна з агропродукцією для країн Азії, Європи та Африки.
7 вересня Володимир Путін під час економічного форуму у Владивостоці заявив, що рф “нахабно обдурили”, бо українське зерно вивозиться не лише до Африки. В Організації Об’єднаних Націй розкритикували нападки президента рф Володимира Путіна на “зернову угоду”.
Анна Лиса