Новини / Логістика     10 вересня 2021 10:00

ТОВ “Техагро” хоче збудувати в порту “Південний” ще один зерновий термінал

ТОВ "Техагро" збирається збудувати в порту "Південний" новий термінал

В Адміністрації морського порту “Південний” (Одеська область) презентували проєкт будівництва нового терміналу.

Проєктом передбачено будівництво терміналу для прийому та перевантаження зернових вантажів насипом з автомобільного та залізничного транспорту, рослинної олії з автомобільного транспорту, соняшникового насіння. До його складу увійдуть перевантажувальні комплекси зернових вантажів та приймання рослинної олії, а також олійний завод.

Читайте: У Маріуполі відбудеться конференція «Зернова логістика і термінали України»

Основні характеристики проєкту

Згідно з проєктом, планований вантажообіг нового терміналу складе 2,7 млн ​​т в рік зернових, 200 тис. т олії. Переробка насіння соняшнику – до 80 тис. тонн в рік. Загальна територія земельних ділянок, на яких розгорнуться роботи – 30 га.

Початок реалізації будівництва терміналу заплановано на 2022. Термін будівництва – 44 місяці. Термін окупності проєкту становить 6 років.

Хто будує

Як відзначили в АМПУ, будувати новий термінал буде ТОВ “Техагро”. За даними Єдиного держреєстру юросіб та фізосіб-підприємців, кінцевими бенефіціарами ТОВ “Компанія “Техагро” є Ганна і Карина Злочевські, дочки міністра екології та природних ресурсів України часів Януковича Миколи Злочевського.

Як зазначає Укррудпром, у 2014 році п’ять компаній, афілійованих з Миколою Злочевським, отримали контроль над 80 га в акваторії морського порту “Південний”.

Нагадаємо, в серпні 2020 року Вищий антикорупційний суд заочно заарештував Злочевського. Перед цим він був оголошений в розшук у кримінальному провадженні НАБУ про спробу дачі хабара голові САП Назару Холодницькому. Після оголошення в розшук Злочевський переоформив бізнес в Україні на дочок.

Битва за “Південний”

У 2018 році  “Техагро” заявило, що планує у морському порту “Південний”  побудувати три термінали – контейнерний, зерновий і для сипучих та генеральних вантажів за 198 млн доларів. Зерновий термінал планували ввести в експлуатацію у 2021 році.

Новини за темою:  9% персоналу агрокомпаній мобілізовано: як аграрії підтримують працівників на фронті

На сьогодні морський порт “Південний” — єдиний порт в Чорноморсько-Азовському басейні, який в змозі приймати судна вантажопідйомністю понад 200 тис. тонн і максимальною осадкою 18,9 метрів, що дозволяє портовим потужностям регулярно встановлювати рекордні показники. На сьогоднішній день портові оператори морського порту “Південний” обробляють третину від усього обсягу вантажів, що переробляються усіма морськими портами України.

У 2018 році  в порту “Південний” урочисто відкрили зерновий термінал американської корпорації Cargill і компанії “М.В. Карго” із загальним обсягом зберігання 290 тисяч тонн. Річна проектна потужність терміналу – 5 млн тонн.

У лютому 2020 року компанія “Грінтерминал” теж заявила, що планує будівництво зернового терміналу в морському порту “Південний”.

У квітні 2021 року стало відомо, що за 2-3 роки інвестиційна компанія UMG Investments, що входить до складу корпорації SCM, хоче побудувати новий зерновий термінал в порту “Південний”. Орієнтовна вартість проєкту складає 150 млн доларів.

Наразі в акваторії морського порту “Південний” здійснюється переробка зернових вантажів наступними операторами:

  • ТОВ “ТІС-Зерно”
  • ТОВ “М.В. Карго”
  • ТОВ “Бориваж
  • ДП “Сісайд (Україна)”

Перевезення рослинної олії:

  • ТОВ “Дельта Вілмар СНД”
  • ТОВ “Рісо Юг”
  • ТОВ “Олсідз Блек Сі”

Нагадаємо, раніше Landlord повідомляв про те, що Маріупольський порт пропонує європейським партнерам інвестувати у будівництво зернового та контейнерного терміналів.

Джерело: АМПУ, Укррудпром

Наталія Софієнко, Landlord

Сподобався цей матеріал?
Підтримайте його автора!

Читайте також