Повернення акцизів на пальне, яке погодила Верховна Рада України, стимулюватиме роботу так званих міні-НПЗ, які працюють поза межами закону. Таким чином, можна очікувати на зростання втрат державного бюджету.
Про це написав директор Консалтингової групи “А-95” Сергій Куюн у своєму Facebook.
Читайте також: В Миколаївській області продається елеваторний комплекс об’ємом зберігання 84 700 м 3
Куюн нагадав, що через високий видобуток газоконденсату, знищення легальних НПЗ окупантами та високі закупівельні ціни на імпортне паливо (пов’язане зі світовим подорожчанням, націнками та недешевою логістикою) вкупі із дозволом держави постачати на ринок пальне стандартів Євро-3 та Євро-4, привели до того, що майже знищені перед війною міні-НПЗ переживають небувалий розквіт.
“Коли акцизу не було, це була проблема лише споживачів, бо низькоякісний продукт затопив усю країну (за винятком хіба що західної частини). Зараз з’являється акциз, який ці “вітчизняні виробники” сплачувати не збираються. Тому разом зі споживачем страждатиме й бюджет” – вважає він.
Куюн відзначив, що державі потрібно покласти край практиці роботи міні-НПЗ – особливо, коли податки формують оборонний бюджет, який витрачається на спротив російській агресії. Нелегальні виробники повинні або легалізуватись, або взагалі залишити ринок. Споживачам він рекомендував уважно пильнувати за маркуванням пального – клас палива повинен бути позначений у двох місцях, на стелі АЗС та в документах у куточку споживача.
Читайте також: Як обрати мінітрактор для сільськогосподарської діяльності
“Не ведіться на низьку ціну, пам’ятайте про погану “юшку”. Ремонт стане дуууууже дорого, особливо зараз. Воно вам треба?” – резюмував він.
Нагадаємо, що Верховна Рада України 21 вересня підтримала у цілому законопроєкт №7668-д, яким повертається оподаткування пального. Таким чином, повертаються скасовані з початком війни акцизи.
Підписуйся на наш Telegram. Стеж за новинами у зручному форматі!