Новини / Логістика     29 січня 2019 14:17

Як крадуть зерно на Укрзалізниці та як можна це побороти

Крадіжки зерна на залізниці й досі відбуваються безкарно – насамперед, через недосконалість системи пломбування зерновозів. Щоб зменшити масштаби злочинних операцій, пропонується низка технічних і організаційно-правових заходів. Проте питання: чи зацікавлені в цьому чиновники УЗ?

Про це редакції Landlord розповів заступник директора з логістики компанії Delta Wilmar Валерій Ткачов.

Способи крадіжок зерна:

  • механічне розкриття кришок розвантажувального люка вагона-зерновоза підручними засобами (найбільш поширений спосіб);
  • зняття і повторна установка металевих ЗПУ (запірно-пломбувальних пристроїв) без пошкодження (циліндр ЗПУ заморожується і безперешкодно знімається; після проведення маніпуляцій із зерном ЗПУ встановлюється повторно без пошкодження);
  • механічне часткове розбирання розвантажувальних вузлів вагона-зерновоза або передавальних механізмів від штурвалів до таких кришок розвантажувальних люків.

ЧитайтеСпівробітників Укрзалізниці звинуватили в причетності до крадіжок зерна

Хто краде зерно?

Розкраданням зерна на залізниці займаються організовані злочинні групи з чітким розподілом ролей і завдань, до складу яких входять:

  • колишні і сьогоднішні співробітники ПАТ «Укрзалізниця»;
  • місцевий криміналітет;
  • співробітники місцевих правоохоронних органів (можливо).

Схема крадіжок:

  • хтось інформує учасників злочинної групи про вид вантажу, що перевозиться;
  • хтось заганяє певні вагони до підготовленого місця крадіжки (диспетчер; укладачі залізничних станцій);
  • хтось фізично краде і вивозить крадене зерно;
  • хтось займається реалізацією краденого зерна;
  • хтось прикриває всю цю діяльність.

Відповідальність УЗ

На практиці Укрзалізниця не несе відповідальності за крадіжку зерна під час перевезення, тому що цілісність ЗПУ на вагонах не порушена.

Як боротися?

Технічні заходи

  • змінити схему пломбування вагонів-зерновозів (ЗПУ встановлювати безпосередньо на кришки розвантажувальних люків вагонів-зерновозів);
  • встановити ребра жорсткості на кришки розвантажувальних люків; провести інші конструктивні зміни розвантажувальних вузлів вагона-зерновоза, які унеможливлять або ускладнять доступ до вантажу під час перевезення;
  • дозволити застосування ЗПП, які руйнуються при навмисному зовнішньому механічному впливі;
  • на проблемних залізничних станціях встановити загородження територій; забезпечити освітлення ділянок, де проводиться відстій зерновозів і формування складів; встановити цілодобову систему відеоспостереження; створити групу оперативного реагування.

Організаційно-правові заходи

  • змінити нормативну базу і підвищити відповідальність Укрзалізниці за крадіжки зерна під час перевезення;
  • зернові вантажі, що мають високу ринкову вартість (соняшник; соя; рапс і нішеві культури), транспортувати як номенклатурний вантаж, тобто під охороною ВОХР УЗ;
  • проводити проміжне зважування зерновозів співробітниками ПАТ «Укрзалізниця» на динамічних вагах по ходу руху до станції призначення;
  • дозволити доступ співробітників вантажовласників на територію станцій під час відстою вагонів і формування складів для спільного патрулювання і охорони вагонів із зерном;
  • забезпечити рух вагонів-зерновозів коліями загального користування з найменшими затримками.

Оперативно-розшукові заходи

  • Виявлення осіб, що беруть участь у крадіжці.

Landlord раніше повідомляв про те, що щомісяця в Укрзалізниці крадуть зерна на 1 млн грн.

Читайте також