Новини / Фінанси     19 березня 2019 16:13

Експорт зернових опиниться під ударом через підвищення тарифів на вантажоперевезення за схемою УЗ

В Українській зерновій асоціації вважають, що застосування механізму підвищення тарифів на вантажоперевезення УЗ шляхом індексації на рівень зростання цін у промисловості призведе до непрогнозованості вартості логістики, а отже, поставить під удар експорт зернових з України.

Про це повідомляє УНІАН.

Експорт зернових, який пов’язаний з форвардними контрактами, що укладаються за 3–9 місяців до фактичних поставок зерна покупцеві на зовнішній ринок, повинен спиратися на розуміння трейдерами вартості перевезень упродовж цього часу.

Читайте: Держрегулятор не підтримав УЗ щодо підвищення тарифів на вантажоперевезення

Запропонований Укрзалізницею механізм підвищення тарифів на вантажоперевезення шляхом індексації на рівень зростання цін у промисловості не дає можливості чітко прорахувати вартість перевезень на майбутнє, що призведе до невизначеності.

«Ми не знаємо, яким буде індекс промислових цін, що розраховує Держстат, і тому нам складно уявити, які витрати чекають компанії у зв’язку з прив’язкою тарифів на вантажоперевезення до ІСЦ», – заявив в.о. виконавчого директора УЗА Сергій Іващенко.

За його словами, за форвардними контрактами відбувається більше третини експортних поставок зернових, а отже Укрзалізниця повинна розробити економічно обґрунтований тариф і конкретну методику, яка дозволятиме бізнесу прогнозувати зміни тарифу. Для цього потрібен незалежний регулятор.

Як повідомляв Landlord, експерти ЄБА підрахували, що в результаті запланованого механізму підвищення тарифів УЗ на вантажоперевезення вартість транспортування вантажів зросте на 23%, і це призведе до того, що бізнес додатково витрачатиме 11,7 млрд грн у рік.

 

Логістика        12 серпня 2019 17:19

Євген Кравцов: експеримент з приватною тягою – фантазії окремих людей

Керівник Укрзалізниці Євген Кравцов вважає, що експеримент з приватною тягою без прийняття відповідного закону не вирішить логістичних проблем, а створить корупційні ризики та переваги для компаній, які будуть задіяні на ринку вантажоперевезень.

Про це повідомляє УНІАН.

Євген Кравцов висловив своє бачення щодо запуску в режимі експерименту приватної тяги на залізниці.

«Ми неодноразово заявляли, що експеримент з приватною тягою – фантазії окремих людей», – відзначив очільник УЗ.

На його думку, для проведення такого експерименту потрібно чітко регламентувати, хто нестиме відповідальність за аварійні ситуації, які можуть статися. За словами Євгена Кравцова, Мінінфраструктури поки що такого регламенту не розробило.

Читайте: Перевезення врожаю під загрозою: Леонід Козаченко закликає до створення оперативного штабу

Крім того, в Укрзалізниці не бачать «великого сенсу» в експерименті з приватною тягою, оскільки він не тільки не розв’яже логістичну проблему, а й створить ризики для корупційних зловживань, бо принцип вибору компаній, які будуть задіяні на ринку вантажоперевезень, поки що не визначено.

«Саме тому це питання може бути врегульовано виключно шляхом прийняття закону», – наголосив Євген Кравцов.

Landlord раніше повідомляв про те, що Мінінфраструктури планує запустити на українську залізницю приватну тягу вже у 2019 р. в експериментальному режимі – без прийняття відповідного закону у ВР. При цьому приватним компаніям виділять ті маршрути, які зараз є збитковими.

Поділися

Рослинництво        12 серпня 2019 12:01

Урожай льону в Україні буде найменшим за 12 років

Урожай льону в Україні у 2019 році прогнозують на 24% менший, ніж у 2018-му. Експерти стверджують, що за умови врожайності цієї культури на рівні 10,3 ц/га (середньої за останні 3 роки) аграрії можуть зібрати близько 18 тис. т льону, що буде найменшим показником за останні 12 років.

Про це повідомляє АПК-Информ.

На українському ринку насіння льону аналітики відзначають низку антирекордів:

  • Урожай насіння льону у 2018–2019 маркетинговому році скоротився до 23 тис. т і став найменшим показником за останні 10 років.
  • Експорт насіння льону у 2018–2019 маркетинговому році прогнозується на 47% менший, ніж у попередньому МР, – мінімальний за останні 5 років.
  • У 2019 році посівні площі під льоном скоротилися до 17,7 тис. га, що стало мінімальним показником за останні 15 років.
  • У 2019 році урожай льону прогнозується на рівні 18 тис. т, і в такому разі це буде найменший показник за останні 12 років.
  • Внутрішнє споживання льону у 2019–2020 МР прогнозується на рівні 8 тис. т (що на 13% менше, ніж у попередньому МР).
  • Експортний потенціал щодо льону у 2019–2020 МР оцінюють у 10 тис. т (що на 17% менше, ніж у попередньому МР).

Читайте: В Україні запрацював онлайн-сервіс для аудиту земельних ділянок

І в майбутньому сезоні, як відзначає аналітик Юлія Іваницька, надій на збільшення виробництва льону практично немає: навіть якщо і зросте урожайність, це зможе лише частково компенсувати втрати від значного зменшення посівних площ під цією культурою.

Landlord раніше повідомляв про те, що у 2018-19 маркетинговому сезоні експорт українського льону впав до 10-річного мінімуму. Торік Україна експортувала всього 4,8 тис. тонн, тоді як 2017-го ця цифра становила 15,2 тис. т. Таку тенденцію пояснюють рекордно малими посівними площами.

Поділися

Логістика        12 серпня 2019 10:25

Перевезення врожаю під загрозою: Леонід Козаченко закликає до створення оперативного штабу

Уже за кілька тижнів в Україні може виникнути транспортний колапс, оскільки УЗ не може забезпечити аграріїв достатньою кількістю локомотивів та вагонів, аби вивезти урожай. У зв’язку з цим в Аграрній конфедерації наголошують на необхідності створення оперативного логістичного штабу.

Про це повідомляє Delo.

У сьогоднішніх умовах існування монополії Укрзалізниці, яка не може надати сільгоспвиробникам потрібну кількість вагонів та локомотивів, вивезти очікуваний рекордний урожай зернових вчасно і без втрат в Україні неможливо.

Читайте: 3 етапи формування ринку землі від радника президента Олега Устенка

В Українській аграрній конфедерації наголосили: якщо монополіст і надалі лише підвищуватиме тарифи і не поліпшуватиме якість перевезень, транспортного колапсу та економічних втрат у країні не уникнути.

Голова УАК Леонід Козаченко відзначає, що пікові навантаження виникнуть уже через кілька тижнів, тому, щоб запобігти розвитку кризи, слід створити оперативний штаб з перевезень.

Оскільки подібна логістична ситуація повторюється в Україні щороку, в Українській аграрній конфедерації вимагатимуть від нового парламенту позбавити Укрзалізницю монополії на ринку вантажоперевезень.

«Нам вдалося дещо зробити в цьому напрямку 2 роки тому. Ми вибороли дозвіл на використання приватних вагонів. Завдяки цьому вирішили проблему дефіциту вагонів і дали можливість запрацювати близько двом десяткам українських підприємств, причетних до випуску цих вагонів», – розповів Леонід Козаченко.

На сьогодні слід надавати перевагу українським виробникам та почати масштабну модернізацію рухомого складу Укрзалізниці – вважають в УАК.

Як повідомляв Landlord, голова Асоціації власників вагонів Олександр Криворучко заявив, що Мінінфраструктури та УЗ повинні на особливо складний для аграріїв період створити так званий штаб, який координуватиме перевезення врожаю.

Поділися

Трейдинг        09 серпня 2019 08:39

Україна наростила експорт равликів у 4,6 разів

У січні-травні 2019 року Україна продала за кордон 166,5 тонн равликів, заробивши на них $252,8 тис.

Про успіхи українського равликівництва повідомляє УКАБ.

За весь 2018 рік український експорт равликів склав лише 90 тонн, тобто на 76,5 тонн менше, ніж за 5 місяців поточного року. Минулорічний показник був найгіршим за всі роки, нині ж дані свідчать, що експорт равликів відновлюється. Найбільше їх було реалізовано у 2016 році – 347,2 тонн.

Хто їсть українських равликів

За даними 5 місяців поточного року, про які повідомляє Український клуб аграрного бізнесу, країни-споживачі розподілилися так:

  • найбільше равликів українські виробники продали до Польщі – 44% обсягу експорту (у натуральному вимірі), на загальну суму в $133 тис.
  • до Чехії продано 32% на суму $78 тис
  • до Литви – 23%.

Читайте: Прибуток на равликах: як знайти нішу маленькому сільгоспкооперативу

У той же час, Україна як експортує, так і імпортує равликів. Імпорт за 5 місяців поточного року  склав 35,4 тонн, що є найбільшим показником за останні 13 років. Основними країнами постачальниками були Польща (55% поставок) і Литва  (45% всіх поставок).

Як повідомляв раніше Landlord, на Львівщині фермери вирощують по 40 т африканських равликів.

Поділися

Трейдинг        07 серпня 2019 16:38

Україна збільшила експорт зернових на 40%: які країни купують найбільше

Рекордний минулорічний урожай дозволив значно збільшити експорт українських зернових у порівнянні з 2018 роком.

За перше піврічча 2019 року Україна експортувала 26.2 млн тонн, що на на 40% більше, ніж за аналогічний період минулого року. З них: 5.1 млн тонн пшениці, 20.6 млн тонн кукурудзи та 0,4 млн тонн ячменю. Про це розповів заступник директора Національного наукового центру «Інститут аграрної економіки», Микола Пугачов.

Таке зростання пов’язане з найбільшим в історії України урожаєм минулого року.

Читайте: Новий історичний рекорд: українські аграрії експортували за рік 49,7 млн т зерна

Загальний прибуток склав понад 4,5 млрд дол. США. Основними покупцями є країни Африки, Азії та Європи. Найбільшим імпортером залишився Єгипет (15% від загального експорту). За ним іде Китай (11%), Нідерланди (8,5%), Туреччина (8,4%), Іспанія (8,1%), Італія (4,2%), Ізраїль (3,8%), Німеччина (3,5%) та Туніс (3,4%).

Як повідомляв раніше Landlord, наразі експорт зернових у поточному маркетинговому році 2019-2020, що розпочався з липня, перетнув позначку 4 млн тонн

Поділися
Показати ще