З початку осені Україна почала імпортувати моркву

На українських ринках в перші дні вересня почала з’являтись імпортна морква з Білорусі. Про це повідомляє сервіс «Інфо-Шувар». Експерти кажуть, що присутність закордонної моркви напочатку осені – це доволі рідкісне явище, адже Україна майже протягом всього сезону здатна задовольняти внутрішню потребу власною морквою.
«Потреба в імпортній моркві в нас виникає не часто, як правило, лише в кінці неврожайного сезону, або коли фермери створюють штучний дефіцит, стримуючи продажі в надії «нагнати» ціну. «Вікно» для імпорту восени цього року з’явилось раптово в період так званого міжсезоння: збирання ранньої та середньої моркви в Південних та Центральних регіонах України закінчилось передчасно, викопувати пізню моркву господарства Західних областей почнуть вже за 3-4 тижні», – коментує ситуацію Тетяна Гетьман, керівник департаменту «Маркетинг-аналітика» ОРСП «Шувар»
Та додає, що ціни на моркву, з кінця минулого сезону і до сьогоднішнього дня є стабільно найдорожчою позицією серед всіх овочів «борщового» набору.
«Це створює враження про можливий дефіцит місцевої продукції, тому, імпортери постійно знаходяться на «низькому старті». Але насправді поточні ціни не є дуже привабливими для масового імпорту, а з початком масового збирання врожаю пізньої моркви слід очікувати різкого падіння ціни. Зазвичай, саме в жовтні та листопаді ціни на українську моркву досягають мінімальних показників. Це досить небезпечний момент для імпортерів», – вважає Тетяна Гетьман.
Згідно повідомленню, сьогодні собівартість якісної білоруської моркви на ринку України становить близько 8,0 грн/кг. Українські господарства пропонують моркву високої якості по 7,0-8,5 грн/кг.
«За даними Держстату, щороку, Україна збирає 850-900 тис. тонн моркви, цей обсяг майже повністю розподіляється на внутрішньому ринку країни. Міжнародна торгівля морквою в Україні розвинута досить слабо: за останні 3 сезони найбільший обсяг експорту склав не більше 2 тис. тонн, приблизно стільки ж ми імпортуємо моркви за весь сезон», – йдеться у повідомленні.
Як раніше повідомляв LANDLORD, у серпні зросли в ціні 77% соціальних продуктів