Новини / Аналітика     14 грудня 2018 10:00

Якість та досвід: чому аграріям варто обирати Syngenta

Провідний світовий постачальник насіння сільськогосподарських культур і засобів захисту рослин рекомендує аграріям не економити на якісних матеріалах та агрохімії навіть під час кризи.

Із заступником генерального директора компанії Syngenta в Україні Гебхардом Рогенхофером ми зустрілися у дуже цікавий для компанії час — на ринках засобів захисту рослин і посівного матеріалу повним ходом йде концентрація активів і конкуренти Syngenta посилюють позиції як на світовому, так і на українському ринку. До того ж вже не вперше лунають попередження фахівців про можливість початку чергової глобальної кризи, яка вдарить по активності всіх підприємців і змінить їх поведінку.

Але Рогенхофер, який має тридцятирічний досвід роботи в аграрному бізнесі, не втрачає оптимізму — на його переконання, компанія залишається на провідних місцях у своїх сегментах і надалі буде лише підсилювати позиції.

А українським фермерам він дає слушну пораду: як би не було важко під час кризових процесів, які б труднощі не відчували сільгосппідприємства з обіговими коштами, не можна економити на закупівлі якісного посадкового матеріалу і засобів захисту рослин, бо це запорука майбутнього врожаю і майбутніх доходів аграрія.

До вас як одного з керівників компанії, що веде глобальний бізнес, запитання буде саме глобального характеру: у 2018 році ринок засобів захисту рослин, ринок насіння, добрив пережив кардинальні зміни. Були злиття, поглинання, провідні гравці змінювали свої позиції… Яким, на ваш погляд, стане ринок, на якому працює sSyngenta, внаслідок цих процесів?

Дійсно, внаслідок об’єднання бізнесів Bayer і Monsanto ринок змінився і буде змінюватися у подальшому. Але, на моє переконання, Syngenta і надалі залишиться гравцем номер один на світовому ринку засобів захисту рослин. Відповідно, незважаючи на всі зміни у структурі глобальних гравців, ми залишаємося на третій позиції у світі на ринку насіння сільськогосподарських культур.

Заступник генерального директора компанії Syngenta в Україні Гебхард Рогенхофер

Якщо брати наші глобальні цілі, то стратегія компанії зараз спрямована на те, щоб залишатися і надалі лідером світового ринку засобів захисту рослин і посилювати свої позиції на ринку насіння. Для початку стати стійким, безперечним номером три на цьому ринку, а впродовж декількох наступних років ми будемо намагатися впритул наблизитися до другої позиції глобального насіннєвого ринку.

На чому ґрунтуються прогнози або сподівання наблизитися до другої сходинки у світовому щаблі постачальників насіння для сільськогосподарських підприємств?

Наші цілі у сегменті насіння можна назвати досить амбіційними, але це частина глобальної стратегії компанії. Syngenta придбала насіннєвий бізнес південноамериканської компанії Nidera Seeds (яка входила до китайської зернової корпорації COFCO International). Це створює нам непогану основу для подальшого зростання, а для Nidera Seeds — платформу для довгострокового розвитку бізнесу і залучення додаткових клієнтів. Крім того, останнім часом Syngenta приєднала ще окремі невеликі бізнеси із селекції насіння.

Тож ми продовжуємо реалізовувати власну політику поступового зростання – дивимося на ринок і вивчаємо, які невеликі компанії, невеликі бізнеси з виробництва насіння можуть бути придбані. Це дає ґрунт для зростання нашого глобального насіннєвого бізнесу, а для компаній, що ми приєднуємо, — можливість вижити у жорсткому конкурентному середовищі.

Як змінилися ваші позиції на українському ринку?

Наші позиції в Україні, на відміну від глобального ринку, зазнають змін. Хоча я не можу їх назвати значними. Скоріше, можна говорити, що ми зміцнили свої позиції. Раніше на українському ринку у Syngenta було більше конкурентів, зараз їх кількість трохи зменшилася, але наша компанія залишилася номером один як у сегменті засобів захисту рослин, так і на ринку насіння культур. Syngenta традиційно лідирує у світі в цілому як постачальник насіння гібридів соняшника. Для України, де бізнес, пов’язаний з вирощуванням соняшника і виробництвом соняшникової олії, грає провідну роль у сільському господарстві, бути провідним постачальником насіння гібридів квітки сонця автоматично означає стати безперечним лідером на ринку насіння для агропідприємств.

З огляду на торговельні війни на ринку олійних культур в цілому (насамперед проблеми з американською соєю, які виникли внаслідок конфлікту САШ і Китаю) чи є вже тиск на ринок соняшника? що б ви порадили вітчизняним фермерам?

З року в рік ринок соняшника в Україні змінюється. Але це пов’язане не тільки з торговельними війнами, а й з об’єктивними ринковими процесами. Ми всі стали свідками стрімкого зростання попиту на високоолеїнові олії у Західній Європі — європейці все більше схиляються до ідеї здорового харчування. Відповідно до цього поводиться й український ринок — площі під високоолеїновими гібридами соняшника збільшуються, й наші продажі насіння у цьому сегменті постійно зростають. Перспектива є — потреба західноєвропейського ринку у високоолеїнових оліях буде тільки збільшуватися, і українські фермери мають це враховувати.

Ми вже готуємося до того, що у найближчому майбутньому структура попиту на насіння соняшника зміниться і значну частку в ньому займуть гібриди саме високоолеїнових сортів.

Який прогноз можна дати на майбутній рік: як буде розвиватися глобальний ринок і ринок України?

На моє переконання, глобальне зростання ринку продовольства в цілому буде тривати — населення планети зростає, і питання, як прогодувати світ, буде вкрай важливим. Тому буде постійно зростати і наш глобальний бізнес.

Для України поки прогнозувати дуже важко. Я думаю, що буде невелике зростання ринку насіння сільськогосподарських культур, а ось у сегменті засобів захисту рослин ситуація складніша. Потреба фермерів у засобах захисту була і залишається, але ціни на кінцеву сільгосппродукцію поки не дуже високі. Тому аграрії ретельно аналізують власні затрати на засоби захисту рослин і намагаються мінімізувати фінансування цього напряму.

Але знижуючи витрати на засоби захисту рослин сільгоспвиробник дуже ризикує — так можна залишитися без врожаю взагалі.

Саме так. Пам’ятаю, під час минулої фінансової кризи 2008-го частина наших клієнтів вирішила закуповувати насіння та засоби захисту рослин дешевших сегментів, часом нехтуючи якістю та безпекою продукції. Але вже наступного, 2009 року, незважаючи на те що ситуація в економіці тільки погіршилася, вони повернулися зі словами: «Це була наша найбільша помилка, що ми вирішили зекономити на якісному насінні та перевірених засобах захисту». 

Текст: Михайло Дикаленко

Фото: Олександр Ларичкін

Читайте також