Протягом останніх 10 років, з 2012 по 2023 рік, споживання органічних продуктів в Італії зросло до 90% сімей, що становить 23 мільйони сімей, порівняно з 13 мільйонами роком раніше.
За даними Nomisma, ринок органічних продуктів досяг загального обсягу 5,754 мільйона євро, збільшившись на 7% у домашньому споживанні (4,207 мільйони євро) та на 18% поза домом (1,268 мільйона євро).
Протилежна тенденція відзначалася у продажах органічних фруктів і овочів з січня по вересень 2023 року за даними CSO Italy, де продажі становили трохи менш як 520 мільйонів євро, що відповідає збільшенню на 2% за вартістю, але зменшенню на 7% за обсягом порівняно з 2022 роком, повідомляє FreshPlaza.
Незважаючи на невеликий спад у секторі харчових продуктів загалом, споживання органічних фруктів та овочів зазнало зменшення. Проте, згідно з зимовим звітом Coop для 2024 року, спостерігається помітне поліпшення в купівлі фруктів та овочів: 45% споживачів планують керуватися вибором здорових продуктів у 2024 році.
За даними, представленими Клаудіо Скалізе з SGMARKETING, благополуччя та повага до довкілля виступають як два основні фактори при покупці органічних фруктів та овочів.
Очікується зростання ринку органічних овочів
Ринок вирощування органічних овочів продовжує стабільно зростати. За даними аналізу від Research and Markets, обсяг цього ринку в 2023 році склав $8,69 мільярда, а наступного року збільшився до $9,12 мільярда, що становить зростання на 4,9%.
Цей позитивний тренд пояснюється кількома факторами, зокрема підвищенням свідомості споживачів щодо здорового способу життя та зростаючою турботою про довкілля. Також важливими чинниками є впровадження системи органічної сертифікації та підтримка роздрібних торговців у просуванні органічних овочів.
Експерти прогнозують, що до 2028 року глобальний ринок органічного вирощування овочів буде зростати в середньому на 5,1% щороку і досягне $11,11 мільярда.
За прогнозами аналітиків, цей приріст буде наслідком впровадження стійких сільськогосподарських практик та акценту на адаптацію до зміни клімату у секторі органічного вирощування овочів. Ключові напрямки розвитку включають продовження інновацій і технологій, розширення електронної комерції та прямих каналів збуту, підвищення прозорості ланцюга постачання та розширення асортименту органічних овочів для задоволення різноманітних уподобань споживачів і цілей сталого розвитку.
Компенсація від USDA
Очікується, що об’єднаними зусиллями вдасться забезпечити понад $35 млн експортного виторгу та не менше 75 тис. т експортованої продукції
Програма USAID з аграрного і сільського розвитку — АГРО компенсує для агровиробників до 90% вартості цих послуг, — пояснили у сертифікаційному органі.
Очікується, що об’єднаними зусиллями вдасться забезпечити понад $35 млн експортного виторгу та не менше 75 тис. т експортованої продукції.
Це наш шанс посилити український експорт та вітчизняне аграрне господарство, а також допомогти органічним виробникам у ці нелегкі часи.
Нагадаємо, Мінагрополітики та Держпродспоживслужба спільно з фахівцями швейцарсько-української програми QFTP напрацювали план з відновлення та розвитку органічного та молочного секторів, які суттєво постраждали через війну.
У серпні 2022 року Швейцарія виділила близько 100 млн гривень на підтримку господарств з виробництва молока в тих регіонах, що постраждали від бойових дій, а саме: в Чернігівській, Київській та Сумській областях.
31 січня 2023 року завершилася реалізація другої фази швейцарського гуманітарного проєкту, в межах якого молочні ферми Харківської області мали змогу отримати необхідні для забезпечення гігієни виробництва молока засоби.
Згідно з прогнозами 20% горіхових садів України будуть органічними до 2030 року.
В Україні почав роботу Державний реєстр операторів, що здійснюють виробництво продукції відповідно до вимог законодавства у сфері органічного виробництва.
Маргарита Юзяк