Новини / Логістика     19 вересня 2019 12:10

УЗ запускає інтерактивний графік руху для зерновозів: що треба знати аграріям

Незабаром – із третьої декади вересня – «Укрзалізниця» збирається запровадити нові правила перевезення зерна. Інтерактивний графік руху вагонів кожен зможе перевірити на сайті відомства. За найшвидшу доставку УЗ збирається брати на 20% більше.

Про запровадження нових правил перевезень зернових розповів директор із розвитку бізнесу «Укрзалізниці» Андрій Рязанцев – повідомляє прес-служба відомства.

Як перевозиться зерно на залізниці – можна буде відстежувати онлайн. Новий, інтерактивний графік руху зерновозів «Укрзалізниця» обіцяє запровадити уже з третьої декади вересня. За словами Андрія Рязанцева, відомство вже готове підписувати з експортерами договори про організацію графікових перевезень зернових.

Укрзалізниця вважає надзвичайно важливим застосувати чіткий механізм почергового планування графікових, маршрутних та інших перевезень, які накладатимуться шар за шаром на мапу задіяних станцій. Інформація буде викладатися на сайті  УЗ, тож кожен аграрій зможе побачити, що, скільки і в які дні буде відправлено з конкретної станції.

Андрій Рязанцев наголосив: продовжується робота над тим, аби зробити графік інтерактивним і дати можливість партнерам обрати бажаний рейс та одразу оформити заявку.

«Вантажовласник розумітиме, наскільки завантажена залізнична інфраструктура, і, вже виходячи з цього, плануватиме свою логістику. Протестувавши цей підхід спочатку на помісячному плануванні, “Укрзалізниця” зможе масштабувати планування вже на три і шість місяців. І це вже буде реальне покращення операційної ефективності перевезень», – говорить Рязанцев.

Читайте: Торгувати землею зможуть тільки громадяни України – Зеленський

Відповідно до нових правил перевезень,  516 зернових станцій розділені на три категорії. До першої віднесено найпотужніші станції, спроможні обслуговувати до 15 маршрутів на місяць. Їх – 89. До другої категорії віднесли станції з 10 маршрутами (таких нараховується  28). Під третю категорію потрапляють 37 станцій, здатних обробляти п’ять маршрутів на місяць. Решта станції через свою малу потужність взагалі не мають категорії.

Отже, рух зернових потягів визначатиметься із врахуванням категорії станції. Разом із тим, вводиться розподіл вантажопотоку на чотири групи за пріоритетністю.

Перша група забезпечуватиме найшвидшу доставку вантажа. «Укрзалізниця» обіцяє суттєво підвищити ефективність використання власних вагонів. На них буде введено надбавку – 20% від тарифу.

Більшість маршрутів, на які не укладено угоди про графікові перевезення, реалізовуватимуться через систему ProZorro, де їх зможуть придбати всі зацікавлені підприємства за ринковою ціною. Цим перевезенням присвоєно другий рівень пріоритету.

У третій пріоритет потрапили замовлення підприємств, що є власниками під’їзних колій та елеваторів.

Всі інші перевезення матимуть найнижчий пріоритет. Їх виконуватимуть в останню чергу, за наявності вільного рухомого та тягового складу.

Landlord раніше повідомляв, що  Укрзалізниця збільшила перевезення зернових на 1 млн тонн.

Читайте також