Новини / Логістика     16 липня 2020 11:20

Уряд заборонив ввезення залізничних вагонів резидентів РФ


Уряд заборонив ввезення залізничних вагонів, попередніми власниками яких були підприємства-резиденти Російської Федерації, або вони були приписані до залізничної адміністрації РФ. Про це повідомив міністр інфраструктури Владислав Криклій.

Постановою «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2015 р. № 1147», передбачається встановлення заборони на ввезення на митну територію України залізничних вагонів, що були у користуванні, та які ввозяться в митному режимі імпорту, серед залізничних адміністрацій приписки яких з 20 лютого 2014 року є або була залізнична адміністрація Російської Федерації.

Обмеження встановлене для товарних позиції за кодами УКТЗЕД 8606 30 00 00; 8606 91 80 00 та 8606 92 00 00. Ці позиції включають майже весь рухомий несамохідний залізничний склад. Заборона не торкнулась лише вагонів-цистерн.

«Постановою №1147 вже запроваджено заборону до ввезення на митну територію України залізничних вагонів, що були у користуванні, та які ввозяться в митному режимі імпорту, що походять з Російської Федерації. Проте у той же час з листопада минулого року юридичними особами-резидентами України було придбано 1165 вагонів, країною походження яких не була Російська Федерація. З них попереднім власником 608 вагонів були підприємства-резиденти Російської Федерації, а 15 вагонів були у власності підприємств-резидентів Російської Федерації з 2014 року», – пояснив міністр.

Читайте: Ферма з вирощування та експорту равликів за 70 000 євро

Втім, як витікає з заяви Федерації роботодавців України, з 2015 року в Україну завезли близько 18 000 вагонів з подовженим терміном експлуатації (фактично металобрухт).

«Сьогодні патова ситуація, більшість з 12 вагонобудівних підприємств зупинені, і якщо минулого року ми виробили 10 000 вагонів за рік, то за півроку лише півтори тисячі», – зазначено у заяві.

За інформацією Федерації, на початку липня 2020 року було дозволено ввезення в Україну 539 вагонів-зерновозів, які належали російському підприємству. І це відбувається в умовах профіциту рухомого залізничного складу, який виник внаслідок зниження обсягів перевезень через карантинні обмеження, економічну кризу і незбалансовану тарифну політику «Укрзалізниці». Власне, до коду 8606 30 00 00 і «належать» вагони-зерновози.

Зазначимо, що країною походження вагонів, що ввозяться може бути будь-яка з країн т.з. простору 1522 – ширина залізничної колії у мм у пострадянських країнах, КНР, Фінляндії та деяких інших країн. Тобто вагони формально могли надходити, скажімо, з Казахстану або Білорусі, хоча й належали російським резидентам. Наразі ця шпаринка у нормативній базі закрита.

Нагадаємо, раніше Landlord повідомляв про те, що за проїзд зерновозів автошляхами загального користування будуть стягувати окрему плату.

Читайте також