За результатами моніторингу «Укрзалізниці», 177 станцій по навантаженню зерна потребують оптимізації шляхом реструктуризації, санації, тимчасового або повного закриття для вантажних операцій. Про це заявив в.о. глави акціонерного товариства Євген Кравцов, повідомляє ports.com.ua з посиланням на медіацентр «Магістраль» ПАТ «Укрзалізниця».
За словами Є.Кравцова, близько 300 зернових вантажних станцій з 528 на сьогоднішній день обробляють незначну кількість вантажів, до двох вагонів зерна на добу. «Але при цьому вони здійснюють навантаження на залізничну інфраструктуру і вимагають значних витрат на утримання. Також рейтинговою оцінкою визначено 177 малодіяльних станцій по навантаженню зерна, діяльність яких, на думку фахівців ПАТ «Укрзалізниця», доцільно оптимізувати – шляхом їх реструктуризації, санації, тимчасового або повного закриття для вантажних операцій», – повідомив він.
Зокрема, «Укрзалізниця» пропонує повністю закрити 60 станцій для вантажної роботи. Ще 110 пропонується закрити на період з 1 червня по 1 грудня 2018 року зі подальшим відновленням за умови необхідного мінімуму заявок на навантаження. Також є 7 станцій, яким в зв’язку з негативним фінансовим результатом або недостатнім використанням потужностей пропонується надати можливість протягом декількох місяців збільшити середньоденне навантаження вагонів і вийти на беззбиткову діяльність.
Кравцов зазначив, що такі заходи дозволять поліпшити якісні показники роботи рухомого складу і відповідно якості послуг, що надаються. «За попередніми підрахунками, витрати на утримання станційної інфраструктури малодіяльних станцій зменшаться до 350 млн грн на рік, приблизно на стільки ж будуть зменшені витрати на формування поїздів за рахунок скорочення відстані між станцією навантаження і станцією формування поїздів. Ці кошти будуть спрямовані на оновлення робочого парку вантажних вагонів і локомотивів, поліпшення станційного господарства. Крім цього, завдяки оптимізації малодіяльних станцій передбачається додатково вивільнити до 50 маневрових локомотивів, що поліпшить операційну роботу», – повідомив він.
Керівник «Укрзалізниці» також додав, що крім механізму обмеження роботи малодіяльних станцій, компанія також розробляє алгоритм цінового стимулювання для переходу клієнтів на більш потужні вантажні станції. «Це вже буде другий етап, але ми його також пропонуємо обговорити з учасниками ринку», – зазначив Є.Кравцов.
Для обговорення цих ініціатив з учасниками ринку «Укрзалізниця» планує сформувати незалежну групу експертів, яка дасть їм свою оцінку. Вона вплине на остаточне прийняття рішення про закриття або продовження роботи тих чи інших малодіяльних зернових станцій.
Підписуйся на наш Telegram. Стеж за новинами у зручному форматі!