Новини    12 листопада 2024 15:31

Україна готується до перезапуску концесійних проєктів у портах: оновлення інфраструктури та підтримка експорту


Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури України анонсувало підготовку до перезапуску кількох концесійних проєктів, реалізація яких була призупинена через повномасштабне вторгнення РФ.

Про це повідомив заступник глави відомства Тимур Ткаченко.

Йдеться, зокрема, про концесії у портах Ольвія та Херсон, а також нові проєкти, пов’язані з «Українським Дунайським пароплавством» (УДП), які мають на меті підтримати позиції УДП у сфері дунайських перевезень та забезпечити безперебійний експорт зернових. Про це повідомив Олександр Ткаченко, міністр розвитку громад, територій та інфраструктури, у дописі на Facebook після зустрічі з представниками Міжнародної фінансової корпорації (IFC).

“Триває підготовка до перезапуску проєктів у портах Ольвія та Херсон. Паралельно працюємо щодо ПрАТ «Українське Дунайське пароплавство». Це критично важливо для зміцнення позицій УДП на ринку дунайських перевезень і забезпечення експортних постачань зернових, особливо в разі можливих обмежень доступу до глибоководних портів”, — зазначив Ткаченко.

Міністр також висловив подяку IFC за всебічну підтримку і безпосередню участь у розвитку портової інфраструктури України:

“У рамках цієї співпраці продовжуємо роботу над актуалізацією графіків реалізації концесійних проєктів, що допоможе визначити оптимальні терміни для оголошення концесійних конкурсів”, — додав Ткаченко.

Серед пріоритетних напрямків, за його словами, — розвиток інвестиційної діяльності в українських портах, модернізація флоту та залучення приватного капіталу до фінансування відновлення і розвитку інфраструктури.

Раніше Херсонський морський торгівельний порт було передано в концесію на 30 років компанії “Рисоіл-Херсон”. Однак проєкт стикнувся з труднощами через затягування процесу передачі порту концесіонеру, що змусило співінвестора Джемала Інаїшвілі покинути проєкт.

У 2021 році майно порту Ольвія було передано катарській компанії QTerminals Olvia на 35 років, з інвестиціями у розмірі 3,4 млрд грн, що також включало будівництво нового тунелю під залізницею у Миколаєві. У контексті масштабної війни концесійні проєкти залишалися на паузі, проте нещодавно з’явилися нові ініціативи щодо залучення інвесторів у порти Одеси та Ізмаїла.

Новини за темою:  524 мікропідприємства: як в Україні розвивається мала молочна переробка під час війни

На конференції URC2023 у Лондоні ексвіцепрем’єр-міністр Олександр Кубраков повідомив, що інтерес до концесійних проєктів проявляють великі міжнародні компанії, зокрема датська транспортно-логістична компанія A.P. Moeller-Maersk розглядає можливість участі в концесії контейнерного термінала порту Чорноморськ.

Українські порти є стратегічно важливими для економіки країни, і новий підхід до концесійних проєктів може стати значущим кроком до їхнього розвитку та відновлення.

Нагадаємо, Російські атаки на портову інфраструктуру не вплинули на роботу “Українського морського коридору”.

Сподобався цей матеріал?
Підтримайте його автора!

Читайте також

Ще немає новин у цій стрічці ...