Новини    19 грудня 2023 16:44

Україна спільно з Румунією вирішили 20-річний спір стосовно будівництва каналу Дунай-Чорне море

Спір стосувався зобов’язань України за Конвенцією про оцінку впливу на довкілля у транскордонному контексті

Україна та Румунія розв’язали спір, пов’язаний з облаштуванням українською стороною глибоководного суднового ходу “Дунай – Чорне море”, що тягнеться з 2004 року, повідомив міністр захисту довкілля та природних ресурсів Руслан Стрілець.

Спір стосувався зобов’язань України за Конвенцією про оцінку впливу на довкілля у транскордонному контексті (Конвенція Еспо). Його вдалось остаточно залагодити на полях 9-ї Наради Сторін Конвенції Еспо в Женеві.

Ми виконали “домашню роботу” і здолали довгий шлях з приведення у відповідність проєкту до вимог Конвенції. Адже Україні не байдуже на добросусідські відносини та дотримання норм міжнародного права. Ми хочемо і можемо шукати спільну мову та виправляти помилки минулого, — зазначив Стрілець.

Довідки: Канал “Дунай-Чорне море” — судноплавний канал в Румунії, що сполучає Чорне море з судноплавною частиною русла Дунаю. Канал відгалужується від русла Дунаю в зоні старого порту Чернаводе і прямує плато Добруджа, через населені пункти Меджидія і Мурфатлар, що стали внутрішніми портами, до морського порту Констанца.

Як зазначає “Радіо Свобода”, міждержавний спір стосовно каналу “Дунай – Чорне море” тривав ще з 2004 року, відколи Україна запустила плавання каналом в “експериментальному режимі”. Тоді Румунія та Європейська комісія виступили проти, посилаючись на природоохоронний статус дельти й відсутність оцінки впливу судноплавства на довкілля.

Нагадаємо, Румунія вирішила підтримати експорт зерна з України шляхом будівництва та створення якірної стоянки в порту Констанца. Роботи повинні завершитися до березня 2024 року, повідомив Дмитро Москаленко, генеральний директор державної судноплавної компанії “Українське Дунайське пароплавство”.
У листопаді виявлено зменшення показника перевезення зернових вантажів та макухи через західні прикордонні переходи на 36 вагонів на добу, що склало 436 одиниць. Заступник директора департаменту комерційної роботи АТ “Укрзалізниця” Валерій Ткачов зазначив, що вантажний потік із зерновими вантажами поступово переорієнтовується з західних кордонів на морські порти Великої Одеси.

У напрямку Рені-Джурджулешти-Галац і назад три країни погодили низку заходів для поліпшення вантажоперевезення. На зустрічі були присутні представники залізничних відомств України, Румунії та Молдови.

Новини за темою:  Україна готує нову експортну стратегію: більше переробки та нові можливості для аграріїв

Анна Лиса

Читайте також

Ще немає новин у цій стрічці ...