Україна та Румунія розв’язали спір, пов’язаний з облаштуванням українською стороною глибоководного суднового ходу “Дунай – Чорне море”, що тягнеться з 2004 року, повідомив міністр захисту довкілля та природних ресурсів Руслан Стрілець.
Спір стосувався зобов’язань України за Конвенцією про оцінку впливу на довкілля у транскордонному контексті (Конвенція Еспо). Його вдалось остаточно залагодити на полях 9-ї Наради Сторін Конвенції Еспо в Женеві.
Ми виконали “домашню роботу” і здолали довгий шлях з приведення у відповідність проєкту до вимог Конвенції. Адже Україні не байдуже на добросусідські відносини та дотримання норм міжнародного права. Ми хочемо і можемо шукати спільну мову та виправляти помилки минулого, — зазначив Стрілець.
Довідки: Канал “Дунай-Чорне море” — судноплавний канал в Румунії, що сполучає Чорне море з судноплавною частиною русла Дунаю. Канал відгалужується від русла Дунаю в зоні старого порту Чернаводе і прямує плато Добруджа, через населені пункти Меджидія і Мурфатлар, що стали внутрішніми портами, до морського порту Констанца.
Як зазначає “Радіо Свобода”, міждержавний спір стосовно каналу “Дунай – Чорне море” тривав ще з 2004 року, відколи Україна запустила плавання каналом в “експериментальному режимі”. Тоді Румунія та Європейська комісія виступили проти, посилаючись на природоохоронний статус дельти й відсутність оцінки впливу судноплавства на довкілля.
У напрямку Рені-Джурджулешти-Галац і назад три країни погодили низку заходів для поліпшення вантажоперевезення. На зустрічі були присутні представники залізничних відомств України, Румунії та Молдови.
Анна Лиса