Компанія UGTC TRADE за час роботи зернового коридору відправила два судна з зерном, зараз очікує на завантаження ще одне. Перше судно очікувало на інспекцію 20 днів, а друге — більше ніж 35 днів. Простій у 35 днів обійшовся компанії у $700 тис.
Про це в інтерв’ю на Latifundist.com розповів генеральний директор UGTC TRADE (“УЗТК ТРЕЙД”) Ігор Вовченко.
Він зазначив, що російська сторона робить все, щоб інспекцій було якомога менше.
“Наприклад, судно може не пройти інспекцію, бо російська сторона вважає, що документи оформлені неправильно. Або сьогодні вихідний день, бо святкують якесь католицьке, мусульманське чи православне свято. Катер, який доставляє на борт судна інспекцію, відсутній або немає палива. Усе це дійсно є, цей театр абсурду”, — сказав Вовченко.
Стеж за новинами у зручному форматі: Підписуйся на наш Twitter
За його словами, великі компанії з іноземним капіталом призупиняють діяльність, бо ризик того, що судно вчасно не вийде з портів Великої Одеси, з кожним днем все більше.
“Що стосується нас, то ми працюємо з цифрами і бачимо, що в цей період одне судно можемо собі дозволити планувати. Як далі буде працювати “зерновий коридор”? Поки вам ніхто чіткої відповіді не дасть. Тому і ми подальших планів щодо експорту по великій воді поки не маємо”, — додав Вовченко.
Нагадаємо, Чорноморська зернова ініціатива працює не на повну потужність через російських інспекторів, котрі перевіряють зерновози у “коридорі”.
Трейдери змушені закладати все більше витрат на простій суден (до 30 днів) у ціну, що вбиває економіку для виробника.
Цього тижня аналітики заявили, що рух кораблів зерновим коридором відбувається по інерції, оскільки основною проблемою досі залишається саботаж та зміна підходів інспекцій на вхід з боку російської сторони. Відповідно, це спричиняє зменшення подальшого навантаження суден в портах. В середньому за результатами тижня, що минув, вдалося пройти перевірки не більше 2 суден на день на вихід, що є дуже низьким показником. В кращі періоди роботи цього каналу інспекцію проходило 5,5 суден за день.
Валерія Пепеля
Підписуйся на наш Telegram. Стеж за новинами у зручному форматі!