УААЕ ініціює поширення дії державних гарантій на контейнерні перевезення

З початком повномасштабного вторгнення росії та закриттям морських портів України обсяг перевезення контейнерами скоротився у 5-7 разів. Це критично позначилось на виробництві та експорті відповідної продукції, що може експортуватись за допомогою контейнерів, а вартість такого способу експорту з України суттєво зросла й сьогодні майже вдвічі перевищує вартість аналогічних перевезень із сусідніх країн, зокрема Польщі та Румунії.
Про це повідомляють в Українській асоціації аграрного експорту (УААЕ).
Причинами скорочення експорту за допомогою морських контейнерів та рефконтейнерів експерти називають два ключових фактори. Перший — відсутність гарантій для страховиків під час страхування морських контейнерів та рефконтейнерів, які ввозяться та перебувають на території України (порожні та з вантажем), а отже власники контейнерів перекладають свої ризики на українських експортерів. Другим фактором є відсутність достатньої інфраструктури для обслуговування морських контейнерів та рефконтейнерів поза межами заблокованих морських портів на території України, зокрема місць стоянки завантажених рефконтейнерів.
Стеж за новинами у зручному форматі: Підписуйся на наш Twitter
Відзначається, що в результаті початку дії зернової ініціативи та прийняття постанови Кабінету Міністрів України від 26.05.2023 №548 щодо надання гарантій власникам суден в разі їх пошкодження чи знищення експорт аграрної продукції шляхом завантаження суден-балкерів суттєво збільшився, водночас експорт морськими контейнерами та рефконтейнерами не зазнав змін через вищевикладені причини.
Саме тому голова УААЕ Дмитро Крошка на міжвідомчій нараді з пошуку альтернатив зерновій ініціативі та розв’язання експортних проблем у аграрній галузі поставив питання щодо розв’язання проблем контейнерних перевезень аграрної продукції та продуктів шляхом поширення дії державних гарантій за компенсації шкоди, заподіяної внаслідок збройної агресії росії проти України та воєнних дій на території України, на морські контейнери та рефконтейнери, а також виплати компенсацій їхнім власникам у разі їх знищення чи пошкодження.
Крім того, було ініційоване питання перед Мінінфраструктури щодо створення місць для простою морських контейнерів та рефконтейнерів, як порожніх, так і завантажених, за межами заблокованих морських портів України.
Читайте також: Samsung Heavy Industries протестувала систему автономного судноводіння на своєму контейнеровозі
За всіма ініціативами Українська асоціація аграрного експорту направила відповідні офіційні звернення.
Нагадаємо, Samsung Heavy Industries отримала схвалення свого проєкту енергетичної баржі. Суднобудівна компанія Samsung Heavy Industries (SHI) отримала схвалення від американського класифікаційного та сертифікаційного товариства ABS. Мовиться про концептуальний проект “енергетичної баржі CMSR”.
Deutsche ReGas офіційно запустить проєкт LNG-термінала в порту Лубмін на Балтійському морі 14 січня. Так, наступного тижня Німеччина отримає два працюючих ЗПГ-термінали.
Польща та Німеччина конфліктують через будівництво контейнерного порту на Балтійському морі. У польському місті Свіноуйсьце планують побудувати контейнерний порт. Він має стати одним з найбільших у Балтійському морі, а його потужність становитиме 2 млн стандартних контейнерів на рік.
Китай швидко опановує ринок нових танкерів для зрідженого природного газу (ЗПГ), оскільки місцеві й іноземні судновласники звертаються до його суднобудівників за спеціальними суднами через те, що корабельні в Південній Кореї перевантажені замовленнями.
A.P. Moller-Maersk Group замовила шість великих океанських суден, що працюватимуть на “зеленому” метанолі. Будівництвом новітніх суден займеться Hyundai Heavy Industries (HHI).
В Італії схвалили проєкт будівництва плавучого ЗПГ-термінала біля узбережжя Равенни у верхній частині Адріатичного моря. Загалом у проєкт інвестують майже 1 млрд євро.
Валерія Пепеля