Про це повідомляють аналітики Pro-Consulting.
Торік утричі зросла кількість вагонів. Однак, навіть цей факт не покрив їхній дефіцит.
«Глобальні проблеми ринку залізничних перевезень не можна вирішити за один рік. Не ліквідуються вони повністю й 2019-го. На це потрібно кілька років», – прогнозує аналітик Іван Шпак.
Через це частина зернотрейдерів переорієнтовують перевезення зернових на автомагістралі та річки. 2017-го частка автомобільних перевезень у с/г секторі становила 40,2%. За рік цей показник виріс до 43,4%.
Читайте: Зернові посіли друге місце у структурі українського експорту
Зростає сектор річкових перевезень. Цей ринок має значний потенціал, проте одночасно потребує значних фінансових вливань – у днопоглиблення, модернізацію портів та налагодження інфраструктури. Крім того, мають бути створені прозорі умови користування річковими перевезеннями для аграріїв.
Серед логістичних проблем Іван Шпак виділив також зберігання зерна та дефіцит елеваторів. За його словами, наразі сумарний об’єм зберігання продукції не перевищує 46-47 млн тонн. Однак, уже за рік – у 2020-му – виникне потреба в зберіганні 70 млн тонн. Це значно перевищує нинішні можливості та посилить навантаження на інфраструктурні шляхи.
Як раніше повідомляв Landlord, у січні цього року Дніпром перевезли 53,6 тис. тонн зернових. Це – рекорд для зимових місяців, адже за перший місяць 2018-го по головній річці України не було проведено жодного судна. Загалом Дніпром пройшов 41 рейс.
Підписуйся на наш Telegram. Стеж за новинами у зручному форматі!