
За час свого існування з вересня 2022 року по кінець 2023 року термінал ТОВ “СП “НІБУЛОН” в Ізмаїлі перевантажив 2 млн т агропродукції, інформує пресслужба компанії.
“Бессарабську” звели у місті Ізмаїл на річці Дунай після початку повномасштабного вторгнення рф у досить стислі строки… На кінець 2023 року через цей термінал перевантажили понад 2 млн т збіжжя. В умовах війни, коли звичні експортні маршрути заблоковані, “Бессарабська” стала важливим транспортним хабом, через який збіжжя експортується у 25 країн світу, — зазначили у повідомленні.
На терміналі побудували 40 будівель та споруд, зокрема під’їзна залізнична колія, металеві галереї, силоси, механізований склад, три причали, майданчики вивантаження на водний транспорт з берегоукріпленням, відбійними та швартовими пристроями тощо.
Введена в експлуатацію автоматизована лінія вивантаження з вагонів та побудовані додаткові місткості для прийняття зернової продукції дозволили збільшити обсяги вивантаження на філії до 60 вагонів на добу. А сервіс електронної реєстрації автотранспорту допоміг ліквідувати черги, пришвидшити час обробки автотранспорту та управляти потоками експорту в розрізі культур.
Наразі кількість працівників становить понад 100 осіб.
Раніше ми повідомляли, що НІБУЛОН міняє технологію виробництва та структуру посівних площ. Відтепер у межах одного кластера вирощують одну-дві культури (іноді використовують третю як страхову), а не чотири-п’ять на кожній маленькій філії, як раніше. Відтепер у межах одного кластера вирощують одну-дві культури (іноді використовують третю як страхову), а не чотири-п’ять на кожній маленькій філії, як раніше, розповів директор з агровиробництва “НІБУЛОН” Олег Веселов.
Також агрохолдинг відходить від колгоспної моделі, коли ставку робили на велику кількість персоналу та малопродуктивні техніки, а всі рішення ухвалювали централізовано. Наприклад, раніше філії були несамостійні в ухваленні конкретних виробничих (тактичних) рішень, що гальмувало роботу, адже потрібно було пройти багато погоджень.
Тепер, за словами Веселова, тактичні рішення ухвалюють керівники кластерів – звісно, стратегічні плани ухвалюють на рівні керівництва холдингу.
Також стало відомо, що агрохолдинг НІБУЛОН об’єднує свої 22 елеватори у 6 груп для оптимізації використання ресурсів та створення ефективної системи управління, повідомила пресслужба компанії.
Найбільшою групою елеваторів стала Миколаївська. До неї увійшли: Перевантажувальний термінал, “Колосівський елеватор”, АК “Врадіївський”, філії “Новоодеська” та “Вознесенська”.
Кременчуцька група включає філії “Кременчуцька”, “Глобинська”, “Градизьк”.
Полтавська — філії “Ромодан”, “Решетилівська”, “Скороходівська”, “Мар’янівська”.
Черкаська — філії “Золотоніська”, “Переяславська”, “Вітове”.
Західна наразі об’єднує філії “Тетерів”, “Смотрич”, “Денихівська”, згодом до цієї групи приєднається “Хмільник” — після розширення місткостей та встановлення сушарки, що заплановані на осінь 2024 року.
Запоріжжя-Дніпро — філії “Тернівська”, “Хортиця”, “Зеленодольська”.
Єдина філія, яка продовжить працювати самостійно, — “Бессарабська”, оскільки розташована на великій відстані від всіх інших груп елеваторів та орієнтована на перевалку зерна, а не накопичення і доробку.
Команди п’яти груп елеваторів уже підібрані, формування шостої — “Миколаївської” — на фінальній стадії.
Довідка. Нібулон – один із найбільших українських виробників та експортерів сільськогосподарської продукції. До складу підприємства входять 22 виробничі філії (виробництво сільгосппродукції на 82,5 тис. га орендованих земель), 19 елеваторних комплексів і перевантажувальних терміналів із загальним обсягом одноразового зберігання 1,77 млн т, суднобудівно-судноремонтний завод і судноплавна компанія.
До війни компанія “НІБУЛОН” обробляла 82 тис. га землі, володіла і управляла мережею внутрішніх елеваторів і річкових терміналів і сучасним морським терміналом, розташованим у Миколаєві. “НІБУЛОН” експортувала переважно кукурудзу, пшеницю і ячмінь у більш ніж 20 країн світу. Крім того, компанія мала широку лінійку флоту (річковий, морський і змішаний).
Нагадаємо, нарощенню експортних показників в основному сприяло будівництво філії “Бессарабська”, яка стала важливим транспортним хабом. Цьогоріч близько 64% зерна поставлено на глобальний ринок саме завдяки новому підприємству в м. Ізмаїл.
“Нібулон” надав свої баржі на початку широкомасштабного вторгнення, щоб зупинити можливий російський вхід у води міста.
Проєкт USAID “Економічна підтримка України” закупив 50 сучасних вагонів-хоперів для потреб “Нібулон”. Вагони виготовлятимуть на львівському заводі “Карпати”.
Компанія “Нібулон” нині продовжує працювати та виконувати свої зобов’язання, використовуючи лише 32% своїх потужностей.
Анна Лиса