Станом на 5 жовтня фрахт на перевезення кукурудзи баржами на Констанцу знизився на 3-4 EUR/т до 38-40 EUR/т. Для соняшнику ставки підвищилися на 2 EUR/т до 62 EUR/т, повідомляє компанія Atria Brokers, пише УЗА.
Так, ставки фрахту на перевезення зерна коустерами з дунайських портів на більшість напрямків підвищилися. Однак, у напрямку Італії та Іспанії спостерігалось зниження.
Стеж за новинами у зручному форматі: Підписуйся на наш Twitter
У першій половині тижня навігація в гирлах Суліна та Бистре була ускладнена через погодні умови, що призвело до накопичення суден. Ситуація дещо покращилася у другій половині тижня, і кількість суден в черзі почала знижуватися, — пояснили аналітики.
Ставки на перевезення кукурудзи хендісайзами до східного Середземномор’я становили 60 USD/т, до східного узбережжя Італії та Ізраїлю – 60-62 USD/т, до середземноморського узбережжя Іспанії – 65-67 USD/т.
Зазначається, що ставки фрахту підвищилися:
- на перевезення кукурудзи коустерами 6000 т з портів Рені та Ізмаїл до Криту підвищилися на 5 USD/т — до 61-63 USD/т,
- до східного узбережжя Греції — на 4 USD/т до 57-59 USD/т,
- до Мармари — на 4 USD/т до 55 USD/т,
- до східного Середземномор’я — на 2 USD/т до 65-67 USD/т.
Разом з тим, фрахт до Севільї знизився на 3 USD/т до 80-82 USD/т, до Іспанії — на 2-3 USD/т до 73-75 USD/т та до східного узбережжя Італії — на 1-2 USD/т до 68-71 USD/т. Ставки до Ізраїлю залишилися на рівні минулого тижня – 70 USD/т.
Тоді як на 5 жовтня ставки фрахту на перевезення кукурудзи панамаксами з Одеси, Південного та Чорноморська у напрямку Китаю становив 70 USD/т, середземноморського узбережжя Іспанії — 51-54 USD/т.
Нагадаємо, все більше гравців українського ринку розглядають використання альтернативного морського коридору для експорту агропродукції.
Поступово ставки фрахту на Дунаї продовжуватимуть рости, але рекордів минулого року навряд чи варто очікувати.
ПрАТ “Українське Дунайське пароплавство” (УДП) досягнуло рамкової домовленості з TTS Group S.A. щодо можливості здійснення перевалки на рейдових стоянках порту Констанца (Румунія).
“Українське дунайське пароплавство” відкрило тендери з перевезення агропродукції баржами до європейських портів.
Анна Лиса