Спільно з Єврокомісією Україна розглядає зведення зерносховищ за кордоном для перевалки зерна

Як альтернативні шляхи експорту українського зерна зараз досягнута домовленість з румунською та молдовською залізницею про 27% дисконту на перевезення вантажів через Молдову, що потенційно дозволить Україні завантажити порт Рені, молдовський порт Джурджулешти та румунський Галац. Про це в інтерв’ю Latifundist зазначив президент УЗА Микола Горбачьов.
Стеж за новинами у зручному форматі: Підписуйся на наш Twitter
Одначе з цими шляхами є технічні проблеми.
Наприклад, в Галаці старий елеватор, куди підходить розмір української колії, відмовився приймати наше зерно. Може це робити лише під митним контролем, але це буде важко розділяти. Тому з Єврокомісією розглядаємо побудову невеликих зерносховищ, які б дозволили навантажувати баржі, використовуючи весь потенціал, що отримали від дисконту,— пояснив Горбачьов.
Як альтернативу фахівець також бачить навантажувати на рейді з барж великі судна при виході з Сулінського каналу в румунських територіальних водах. Як це свого часу робилось на “банці Трутаєва” біля Очакова.
Туди зможуть заходити хоч панамакси, хоч кейпсайзи. Ми пропонуємо відкрити дві рейдові перевалки в румунських водах та дві в українських. Там глибини — 22-24 метри, — зазначив президент УЗА.
Нагадаємо, цьогоріч гострої проблеми зі зберіганням врожаю, як це було минулого року, не буде. Наразі головним питанням лишається змога експортувати агропродукцію.
На кінець червня 2023 року в Україні із довоєнних елеваторних потужностей в 57 млн тонн одночасного зберігання в працюючому стані залишалось 44 млн т. Тобто втрачено через окупацію, обстріли та підтоплення близько 8 млн тонн одночасного зберігання зерна.
Наприкінці травня 2022 року було створено електронну платформу для збору інформації про завдані збитки аграрному сектору України через російських окупантів. Завдяки платформі аграрії могли сповістити державу про збитки.
Україна планує отримати іноземні інвестиції, аби побудувати елеватори на кордонах з Європейським Союзом та розвинути сухопутні коридори для експорту агропродукції, зазначив голова Комітету Верховної Ради з питань аграрної та земельної політики Олександр Гайду.
Потужності зберігання MOST Logistic Terminal компанії Agrosem, який працює на кордоні з Польщею, збільшать до 12,5 тис. т. Нові потужності планують завершити до осені цього року, розповів співзасновник компанії Олександр Вайнер.
Технологія модульних зерносховищ прийшла в Україну з Канади, США та Австралії. Аграрії цих країн вже давно використовують ці конструкції. В Україні є також кілька компаній, які мають досвід роботи з таким видом зберігання, як от ІМК чи МХП.
Анна Лиса